Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2013 08:19 - Приказка за вегетарианството
Автор: magicktarot Категория: Изкуство   
Прочетен: 13787 Коментари: 19 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Сред милиардите и милиарди бактерии, роди се на Земята една, надарена с безброй способности и таланти. Тя можеше да разбира езиците на други същества, а и да ги осъзнава като такива. Какво говоря! Тя дори осъзнаваше, че Вселената е Едно Цяло - освободена от безмилостните клещи на дуализма, тя можеше хем да се усеща като "единица бактерия", хем да знае, че е неразделна част от Цялото. Както например черният дроб знае, че е част от човека и че е едновременно и черен дроб, и човек, и вселена.

И живееше си тази Пандора-Бактерия, Всенадарената, щастливо и пълноценно. Така да се каже - живееше Вселената. Не беше известна, отстрани за непознатите си изглеждаше като съвсем нормална бактерия. А тези от близкото й обкръжение я обичаха и уважаваха. Тя вече имаше милиарди деца, когато изведнъж нещо й се случи - Пандора-бактерията осъзна, че нито едно от нейните деца-клонинги не е наследило нищо нейното висше духовно равнище.

"За какво е всичко това тогава?!" - питаше се Бакто-Пандора. - "Ето, като се преселя Оттатък, всичките мои дарби ще отидат на кино! Няма да съм дала нищо на този Свят, а тия мои дарби са ми дадени, може би, с цел! Цел - да направя този свят едно по-хубаво място. Да допринеса по някакъв начин. А ето! Вече имам милиарди деца, но всяко от тях си мисли, че то е вселената и че то е центъра на света. Никое от децата не осъзнава Цялото. И съответно - не го уважава. Да не говорим, че те дори не знаят, че на света има растения, има Слънце, Въздух, Човеци, Мравки, Орли, Крави... Трябва да направя нещо! Което да остане след мен и да облагороди този Божий Свят!"

И Пандора тръгна да търси поприще - област, в която да се изяви. В търсенията си срещаше много възможности - един път замалко да стане велик бактериален композитор, чиято музика щеше да преобрази бактериалния свят, а с него - и целия друг; друг път можеше да стане велик учен, чиято нова парадигма за вселената би помогнала на света да се изкачи с още няколко стъпала към Бог. Имаше и други такива възможности. Но Пандора все не беше доволна - притежавайки възможност да вижда напред в пространство-времето, а и отвъд него, тя мислеше, че всички тия неща не са достатъчно достойни за нейните дарби. Смяташе, че ако се центрира само в музиката, или в науката, или в друга тясна област - другите дарове ще бъдат прахосани, а това не биваше да се случва. Пандора не искаше да обиди Бог...

...

Границата между почитането на Бога и възгордяването е много тънка и неуловима. Една осъзната и просветлена Душа знае-чувства-усеща-живее Бог във Всичко. Но душите, чието Съзнание не е достатъчно обхватно, не могат да видят Бог в песъчинката... Затова е измислен монотеизмът. ...
...
Продължението: ТУК
...




Гласувай:
28



1. mt46 - Точно и вярно...
23.09.2013 09:00
"... Една осъзната и просветлена Душа знае-чувства-усеща-живее Бог във Всичко. Но душите, чието Съзнание не е достатъчно обхватно, не могат да видят Бог в песъчинката... Затова е измислен монотеизмът. Очовеченият Бог. Богът-Личност. Богът-бактерия. Неразвитото Съзнание по-лесно може да се центрира в Него, и да го осъзнае. Осъзнаването на свой ред предизвиква разширяване на Съзнанието. И така, в един момент Съзнанието "вижда" Бога. Винаги и навсякъде, и дори отвъд двойственото "винаги-навсякъде" - вижда Го/Я в "повсеместната нелокална вечност никогашност". А какво е възгордяването? То е нещо като да забравиш Бога-Навсякъде-Винаги. Да решиш, че ти си нещо отделно от Него. Да спреш да държиш сметка за Цялото..."
Поздрави, Меджик!...
цитирай
2. sestra - Ако не дойде някой виц в рамките на седмица-две най-много,
23.09.2013 09:36
нещата са изпуснати, убедена съм вече...;)
цитирай
3. anin - Да,
23.09.2013 10:30
Много е важно непрекъснато да си припомняме, че сме всички един общ Организъм...така ще има повече любов и радост в живота ни.
цитирай
4. magicktarot - Re:
23.09.2013 12:18
1. mt46 Благодаря, Марине! :)

===

2. sestra Стани :)))) ;)

===

3. anin Привет, Ани! Така е. Може би дори не е нужно да си припомняме - както знаем "фоново", че дишаме - и го правим съответно - така знаем/правим и други неща. От години мисля за вегетарианството - знам какъв ужас е в кланиците, как живеят тия животинки, преди да бъдат убити и т.н. Не е за приказка - може би ние грешно реализираме вроденото си месоядство. Макар да се занимавам с йога, обичам месо - по същия начин, както обичам и животните... Затова искам да изляза някак от едностранчивото възприятие на този проблем/нужда/кеф. И затова стигнах до тази представа - основните "разградители" на месото/плътта - бактериите - да спрат да го употребяват... :))))
цитирай
5. magicktarot - Гет, интересен въпрос!
23.09.2013 13:10
Не знам дали помниш този ми пост, свързан със Светия Дух, виж, ако ти е интересно - Литургията на Светия Дух сбъдва всички желания:

http://magickssonia.blogspot.com/2011/05/blog-post_18.html

Полагат ръце и дават "Светия Дух"... Звучи като Универсалната Свещена Енергия. Разбира се, не знам отговора. :) Подозирам, че пътищата на Светия Дух са във всеки, но са заключени в по-голямата си част. Човекът или сам ги отключва по определени начини, или може да получи отключване от определени въздигнати Души. Почти няма религия или свещено учение, което да не проповядва това под една или друга форма...

цитирай
6. yesterday - Страхотно е! Впечатлен съм много. ...
23.09.2013 14:58
Страхотно е! Впечатлен съм много. Наистина, крие се голям замисъл. БРАВО :)
цитирай
7. magicktarot - Благодаря ти много, Йестъдей!
23.09.2013 16:53
Сърдечни поздрави! :)
цитирай
8. vesever - И аз не ям месо, но не съм духовен в...
23.09.2013 18:21
И аз не ям месо, но не съм духовен водач, опазил Бог :)))
Смятам, че всеки отговаря за собствената си съвест и възприятия.
Аз не смятам, че човекът има право да убива други същества и да ги изяжда, наскоро бях писала на едни ловци, че ако приемем, че над нас, хората, има по-висши същества, /а то че има, има, това е очевидно/, и тези същества решат да почнат да ни колят и изяждат, то който може да приеме с мир това "положение"- към него да се отнесат така, да бъде заклан и изяден - то нека продължи да убива другите, "по-низши същества" и да продължи да вярва, че има това право...
Именно защото всичко е едно цяло, аз подхождам на принципа: прави на другите това, което искаш да правят на теб, и респ. не прави на другите това, което не искаш да правят на теб...
Поздрави
цитирай
9. magicktarot - 9. vesever
23.09.2013 19:03
Благодаря за това споделяне, Веселина!
Идеята тук ми е друга - нито защитавам, нито порицавам вегетарианството - просто представям една отворена картина и ситуация - всички жители на планетата са спрели да ядат месо (всякакво месо). :))) Който иска - да си го представи...

(иначе, ловците колко животни избиват? може ли техният брой да се сравни с броя на прасенцата, теленцата, агънцата, пиленцата, зайчетата, патетата и техните родители - милиарди! - родени в плен, живеещи в очакване на клането; ловците убиват свободни животни - живели цял живот на воля; )
цитирай
10. magicktarot - П.П. vesever
23.09.2013 19:11
Забравих да добавя в горния коментар - със сигурност "някой по-висш" ни убива и нас - иначе щяхме да живеем вечно в тия си тела. ;)))
цитирай
11. vesever - :) Да, аз имам предвид принципно ...
23.09.2013 20:34
:) Да, аз имам предвид принципно убиването, дали е от ловци или в кланици или където и да е - убиването си е убиване. Ако имаш сили, изгледай филма Земляни /The Earthlings/.
Аз много обичам природата и общувам с всякакви същества - животни, растения...
И имам едно "свойство", да се отъждествявам с тях.
Та, ако например ти /или някой, който и да е/, успее да се отъждестви с...една сърна, например, погната от ловци, или животно, което се отглежда, за да бъде заклано и изядено...който може да си представи, вероятно ще разбере какво е...

А, за това, че някой ни убива...ами аз имам доста теории по тези въпроси, ако взема да ти разказвам, ще осъмна :)))
Накратко, аз смятам, че хората сами се убиват, избирайки злото пред доброто. На този погрешен избор се дължи както разрухата в човешкия свят, така дори и смъртта /а тя е само физическа, все пак /поне така вярвам, че душата не умира/.
Ако хората бяха избрали да не допуснат злото в своя свят, нещата щяха да стоят по много различен начин...
цитирай
12. vesever - П. П. А за картината, при която вс...
23.09.2013 20:42
П. П. А за картината, при която всички евентуално спрат да ядат месо, аз ще кажа моята визия...
Мисля, че хората ще станат много по-здрави, на първо място. Аз откакто не ям месо, се чувствам лека, месото ми тежеше много, и физически, и психически.
А освен това, в Природата всичко се регулира и според мен не е нужна "намесата" на човека, за да "регулира", едва ли не, световната флора и фауна. Ако питаш мен, хората внасят само смут и разруха в природата, вместо да я пазят и градят нещо добро...
Ако видиш онзи филм, може да си говорим още, ако искаш, естествено :)
Лека нощ от мен, с нещо, което смятам, че е в унисон...
http://www.youtube.com/watch?v=XAi3VTSdTxU
Малко по-глобално погледнато, тъй като според мен яденето/респ. неяденето на месо не е някакъв отделен "проблем", а всичко е навързано, и това е част от цялостната "конфигурация" на начина на живот и начина на мислене на "съвременния", "цивилизован" представител на човешката раса...
цитирай
13. silviia - ?
23.09.2013 21:13
плашите ли ме нещо?
цитирай
14. magicktarot - vesever
23.09.2013 21:32
Веселина, благодаря ти! Поздравът-песен е покъртителен - няма как човек да не се разплаче на тази песен, благодаря!

Ще опитам да изгледам препоръчания филм и с удоволствие ще си поговорим по-натам - иначе общо взето мисленето ни е сходно. :) "Божествения Единен Свят" е хем Единен, хем твърде сложен за осъзнаване и възприемане в цялост. Затова използвах бактериите като герои - под "всички" имам предвид всички жители на Земята, не само хората - ако "месото" спре да участва в кръговрата на веществата, светът ще се унищожи. Друг пример за разрушителния принцип, който често се бърка със "злото" - ако този принцип го нямаше, а имаше само градивен - то кожата на всеки един от нас щеше да порасне до няколко километра в диаметър за около петдесет години... ;)

Радвам се, че поговорихме, за мен бе удоволствие! Аз също често имам усещане за "сливане", за "цялост" със света. Ако ти представлява интерес и имаш време, погледни един друг мой разказ, за един глиган:

http://magickssonia.blogspot.com/2013/02/blog-post_2.html

Поздрави!

цитирай
15. magicktarot - Доста неадекватен коментар - но ще отговоря:
23.09.2013 21:34
silviia написа:
плашите ли ме нещо?


да не би да имате фобия от бактерии?
цитирай
16. silviia - плашите ли ме нещо? да не би да ...
23.09.2013 21:47
magicktarot написа:
silviia написа:
плашите ли ме нещо?


да не би да имате фобия от бактерии?


не, за ваше голямо съжаление, нямам никакви фобии. интересно, защо си правите труда да отговаряте на неадекватни коментари, вместо да ги изтриете.:) сигурно само и единствено от добро възпитание.:)
цитирай
17. magicktarot - Радвам се, че нямате фобии, Силвииа! :)
23.09.2013 22:04
Много Ви благодаря за анализа (анал лизаторство?), който искате да ми направите, продължавайте с лизането!

Възпитанието ми наистина е отлично - което значи, че знам какво кога да правя, следващия път, ако пак пуснете неадекватен офф-топик, ще Ви изтрия, но не задните части, да сме наясно! ;)

Радвам се, че ми писахте неадекватности и на лични - пуснах запитване до "управата" как може да реагираме срещу такива олигофрении - ако не ми отговорят, им и други начини. Айде със здраве!
цитирай
18. vesever - Много ми хареса разказът ти за гл...
24.09.2013 10:14
Много ми хареса разказът ти за глигана, Соня!
Да, в действителност и моите възприятия са сходни за много от нещата, за които пишеш.
Аз имам една "теория" и за изгонването от Рая - моите теории са базирани на усещанията ми и са недоказуеми...само за мен са истинни...:)
Та мисля си за изгонването, че когато човекът е пожелал да яде от дървото за познаване на добро и зло, де факто е избрал да познае и злото /без да има идея за какво става дума/, а преди това е познавал само доброто. Дотук добре - трябва да познаваме всичко в този свят. Обаче според мен човекът не е бил готов на този етап от развитието си да познае злото, защото е бил...да кажем, като малко бебе. Бебе, което иска да проходи преди да се е развило достатъчно за това...и избързвайки с това познание, човекът не е успял да го понесе. И злото го е завладяло, вместо той, човекът, да го владее и да управлява света, който му е подарен, по мъдър начин...и така започва пътят към ада. Мисля, че човекът сам си го е избрал, като не е послушал Баща си. А Бог е искал да ни предпази, затова не е позволявал онова дърво, знаейки, че няма да го понесем и ще ни съсипе...
И ето, сега е видимо, в какъв свят живеят хората - свят, в който доброто става все по-дефицитно...
А между другото, аз мечтая да живея директно в Природата и да не съм зависима по никакъв начин от системата на човешкия свят, така, както хората са го устроили. Мечтая си за къщичка на брега на река, на слънчева поляна, а зад поляната - борова гора...
Не съм далеч от мечтата си, тъй като живея на село и работя вкъщи и съм минимизирала 'зависимостите" от "системата"...но някой ден искам мечтата си в пълнота, в съвършенство...
Извинявам се за отклонението. Поздрави и успехи ти пожелавам :)
цитирай
19. magicktarot - 19. vesever
24.09.2013 11:05
Благодаря ти, Веселина!
Това не е отклонение, това си е свързано с темата "вегетарианство" и изобщо - човек-природа. :)
Пожелавам ти много успехи и да осъществиш мечтата си в съвършенство!

За мен, да допълня, "изгонването от Рая" и "човешки свят" са ключови в тази тема и са свързани помежду си. Всяко друго същество на Земята живее във и чрез цялостната Природа (без да му трябват парИ и цивилизация) - само човекът (цивилизованият, многобройният) не може пряко в Природата. Човешки свят - той е нещо изкуствено, илюзорно, но много силно нещо, принуждаващо човекът да се мисли за венец на творението, неосъзнаващ всички други творения, от които зависи. Ние и като брой най-многоброен от висшите бозайници - това е заради цивилизацията - тя ни дава възможност да живеем и да оцеляваме, дори да сме недъгави, болни, слепи и пр. Това е нещо добро. Защото в Природата оцеляват само напълно здравите. Ако бяхме само пряко в Природа, повечето постижения на човешкия интелект нямаше да ги има - носителите им нямаше да могат да пораснат, щяха да умрат. Много фрапиращ пример в тази насока е известният гениален физик Стивън Хокинг - ако той беше роден пряко в Природата, извън цивилизацията, отдавна да е умрял. А такива примери са безбройни - знайни и незнайни мъже и жени, които са направили и правят този свят красив и удобен за нас. Цялото това го казвам, за да подчертая, че не отричам цивилизацията (аз лично не мога без нея - не искам да се налага да пера на реката, да преда, тъка и шия сама дрехите си, да ловувам и събирам корени и плодове, да изработвам сама чиниите и тенджерите си - и т.н. до безкрай - няма да имам време за четене от тия дейности - най-малко!). :) Наистина, нашата цивилизация отдавна е излязла от рамките на Природата и действа против Нея - това е лошото. Мравките, пчелите и подобни също с вид цивилизация (макар че това не е доказано) - но те не пречат на Природата. Дълга и предълга тема! :))))

Успешен ден ти желая и благодаря ти за този полезен за мен разговор
цитирай
20. vesever - Да. . . . това са и моите мисли. . . и аз ...
26.09.2013 09:53
Да....това са и моите мисли...и аз ти благодаря, Соня :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magicktarot
Категория: Забавление
Прочетен: 2717338
Постинги: 353
Коментари: 5567
Гласове: 14953