Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2021 07:12 - Няма какво, тежка е съдбата на държавниците и на царете ... те не принадлежат на себе си . ..
Автор: bojo12345 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1438 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Зародишът на Големанов е една царска табакера. Това беше преди Балканската война. Един народен представител имаше подарък от царя, златна табакера. Царските подаръци се ценяха много, като знак на голямо благоволение. И този щастливец си въобрази, че височайшият дар му носи и министерски портфейл. Не е чудно да е бил насърчен да мисли така, не зная, различно се говореше тогава. Но той не стана министър, защото шефът на партията се противопостави.

Аз се залових здраво с царската табакера да изкарам една комедия. Сюжетът се сложи в главата ми и колкото по¬вече мислех по него, толкоз по-ясно изпъкваше фигурата на Големанов — това име му дадох още тогава. Но превратна е съдбата и на книжните герои. И Големанов с течение на времето претърпя своите превращения. От кротък и добър човечец стана хитър и лукав скъперник. А точката, която през голямата война взех от устата на един наш главен секретар и я турих в устата на Големанов, го направи по-смел и по-натрапчив. От целия сюжет за царската табакера пък останаха само две думи в комедията, които Големанов казва в края на второто действие". („Забравих да си взема… табакерата… царската табакера!...”)
                                                                     

                                                                                                              Ст.Л.Костов


 Тук аз съм министър… аз съм шеф… аз съм цар!... Точка!








Гласувай:
8



1. bven - Този български типичен герой ми прилича по усмивката на един бивш депутат,
22.04.2021 09:28
а по мислите и поведението - на един сегашен депутат.
Ст.Л.Костов е много прозорлив!
цитирай
2. bojo12345 - Бвен, нашите писатели са носители на мъдростта на българите от вековете.
22.04.2021 12:57
bven написа:
а по мислите и поведението - на един сегашен депутат.
Ст.Л.Костов е много прозорлив!


Благодаря за сравняването:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3650886
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18535
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930