Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2008 09:52 - Гордеенето - гордост или провинциализъм от трети вид?
Автор: templar Категория: Политика   
Прочетен: 13880 Коментари: 31 Гласове:
0

Последна промяна: 28.01.2009 10:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Продължение на  Провинциализми и Провинциализми II (лат. и-и)

1. Не се гордея, че съм българин. Не се гордея с красивите "ни" планини, плодородни равнини и безкрайното синьо море. Не се гордея с Паисий, Левски, Ботев, Чардафон, Литекс :), с подвига на Опълченците на Шипка, с факта, че нямаме пленено бойно знаме. Не се гордея, че българин (по произход) е измислил компютъра. Не се гордея със златния медал на Стефка Костадинова, нито със спасяването на българските евреи.

2. Не смятам българите за по-интелигентни, по-трудолюбиви, по-музикални, по-способни от която и да е друга нация. Смятам всички останали нации - сърби, гърци, турци, евреи, арменци, американци, руси, малоруси, белоруси, казълбаши и прочие за еднакво стойностни и напълно равностойни на българите.

3. Аз съм националист от типа "преди девети септември", който комунистите и македонистите в Москва, Белград, Скопие, София, Правец, с . Ковачевци (пернишко) и с. Сирищник (пернишко)  наричаха "Великобългарски шовинизъм" и препоръчваха "да се гори с нажежено желязо! " (Г. Димитров).

Смятам, че си струва да извадиш сабята си, да сриташ хълбоците на коня и да натвориш не особено хуманни действия, стига това да доведе до развяване на българско знаме над още няколко квадратни километра земя, независимо от историческата справедливост :) Дори и по този начин някакви с нищо невиновни хора да се събудят с губернатор от типа на Олимпи Кътев :)


Това беше за събуждане. А сега да се върнем на гордеенето. 
Гордеенето е твърде популярен метод за избиване на национални и лични комплекси. Ако не си постигнал нищо в личен план, най-често прибягваш до групова идентичност и се гордееш с чужди постижения, на гърба на извършителите им. 

Някога българите зарязваха следването си в Лайпциг и Виена, качваха се на параход и пристигаха за да се запишат доброволци в сръбско-българската война. Те насметоха една обучена и многобройна армия за 6 дни, някои от тях загинаха, а останалите се върнаха в Лайпциг и Виена да си доучат и със знанията си построиха европейска България.

Днешните българи подкупваха лекари за да ги пишат НГВС, сърцато уйдисват на Ахмед Доган и искрено се възхищават от това колко голЕм политик е, държат се като азиатци на улицата, у дома, в работата, но иначе много се гордеят с великите победи на онези българи от 1885 и постиженията им след това.

Т.е. "Аз вярно съм гола вода, но пък "ние" сме голяма работа, та покрай "ние"то и аз съм поне малко и аз "голяма работа" или част от "голямата работа" или в краен случай съм малко по-малко гола вода...

Мисля, дето е логично човек да се гордее с неща, които е постигнал със собствени усилия, постиженията в личния си живот или постижения на общност от хора, в която участва и инвестира усилия, енергия, мозък, мускули... Можеш да се гордееш за правилния избор, който си направил, когато нещата са зависили от теб.

Няма никаква логика да изпитваш гордост за неща, които са даденост и не зависят от теб, като планини, долини и  цици. Тях можеш да ги харесваш, обичаш, мечтаеш, да пишеш стихове за тях, но не и да се гордееш, доколкото твоя принос за тях е твърде скромен и то само деструктивен.

Това, че си се родил в България, че си бял, че си мъж/жена... са неща за които можеш да се радваш, но не и да се гордееш. Радостта, преведена на християнски значи да си Благодарен, че си удостоен да си бял, мъж, българин, рус, синеок, хетеро, радиолюбител или каквото там се кефиш че си. Да се гордееш обаче е тъпо.

Това, че българите са удържали Шипка и така са решили изхода на Руско-турската война (1877-1878), че са смазали сърбите, че са превзели Одрин, че са защитили Дойран, че са клали казаците до оттатък Дунава... може да те кара да се възхищаваш на ген. Вазов, ген. Вазов, пор. Дрангов, кап. Списаревски, ген. Колев... Но да се гордееш, е тъпо, защото ти нямаш никакъв принос за тези победи.

Това, че знаеш рода си до 10-то коляно, познаваш предците си, сред тях има хора участвали в споменатите събития (погазили индивидуални човешки права за да издигнат българско знаме тук и там), това че някои от тях ги пише в енциклопедиите, книгите, има портретите им в читанките и прочие, ти дава право, и задължение да съхраниш родовата и семейна памет и да бъдеш на нужната висота. Тъпо е да се гордееш с постижения на починалите си предци. Ако обаче надградиш над тези постижения, ако  запазиш качеството и духа на семейството си, ако постигнеш неща, които на свой ред да влязат в учебници, енциклопедии, книги или просто в родовата памет чрез възпитанието на децата ти, тогава имаш основание за гордост.

В заключене: 

Гордеенето е специфично състояние на духа с доста тясно приложение - може да се използва само по отношение на : 1)лични постижения или 2) колективни постижения, в които си участвал лично, както и в случаите, когато 3) сме направили съзнателно правилен избор. (the choices we make...)

Приложено по отношение на чужди постижения и обективни дадености, гордеенето е противопоказано, доколкото е белег за културен провинциализъм и комплекси.

За да изразим позитивната си емоция от ставащото около нас или от минали събития, за които нямаме принос, както и от постиженията на други лица и общности, Създателят ни е вдъхнал богата палитра от разнообразни чувства и  душевни състояния: възхищение, радост, почит, обич, благодарност. Най-вече благодарност. Благодарността означава смирение. А смирението е обратното на гордостта...

Продължава тук: Провинциализъм и статистика




Тагове:   гордост,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Напълно съм съгласен, и аз това в...
17.11.2008 10:35
Напълно съм съгласен, и аз това винаги съм казвал: смешно е да се идентифицираш с чужди постижения.

Една педантична забележка. Пишеш, "Не се гордея, че българин (по произход) е измислил компютъра. ". Джон Атанасофф не е българин, а половин българин по произход. По майка е ирландец по произход. Освен това, такова нещо "баща на компютъра" или "измислил компютъра" няма. Бащите на компютъра са много, идеите са узрявали с години. Компютърът на Атанасофф ABC не е бил програмируем в съвременния смисъл -- програмата да се зарежда в оперативната памет. Първият такъв компютър е на екип, воден от Джон фон Нойман, американец, по произход унгарски евреин. Най-голям теоретичен принос за съвременната компютърна наука има Алан Тюринг, англичанин.

Както и да е, съжалявам за отклонението.
цитирай
2. templar - така е
17.11.2008 10:44
прав си, но го дадох като пример за едно от най-популярните български комплексарски "гордеенета" в областта на науката.

Особено в областта на науката "гордеенето" винаги е лично.

Дори Дж. Атанасов да беше 100% българин, щяхме да имаме основание да се "гордеем" с него в случай, че беше израсъл, поумнял и получил образование в българското общество и българската държава. А той не е, така че Българите нямат никакъв принос в първите стъпки на компютърната техника. Освен разбира се, ако не приемем бръщолевенията на бившия началник-кабинет на Живков за "българския сперматозоид" ... :)
цитирай
3. luben - И аз съм съгласен
17.11.2008 11:03
с повечето неща на темплар, с тази дребна разлика, че даже да си наследник на род нямаш "задължение", а "би могъл" (ако си възпитан в такъв дух) да се опиташ да бъдеш достоен продължител на рода, според техните ценности (а може да прибавиш и нови).

Относно компютъра на анонимен - мога да пиша по темата около 2-3 страници (до колко е съвременен - наистина в него има няколко от основните принципи на съвременните компютри, като основното е, че идеите на Атанасов са приложени/откраднати от създателите на ЕНИАК, който наистина в продължение на години се водеше първият съвременен компютър по учебниците - там принос имат още не малко учени, освен фон Нойман и Тюринг, но тук не е мястото за тази дикусия - за мен най-добрата статия по въпроса е на Майкъл Уилиамс).

Поредна хубава статия на темплар!
цитирай
4. анонимен - Е ако така си тръгнал
17.11.2008 13:08
А поне споменаваш и християнството ... :)
Гордостта е майка на всички недъзи и всъщност е нещо от което трябва да бягаш... така че и с личните си постижения и тези в който пряко си участвал не може да се гордееш защото си ги постигнал пак балгодарение на това че Господ ти е благословил и ти е дал сили ... защото всичко добро е от Бога.
А да се гордееш с това че някой те е дарил с нещо? (дали пари, интелект или музикален талант няма голямо значение все са ти дар)

Поздрави! :)
цитирай
5. анонимен - Алеко - Великолепен текст.
17.11.2008 13:12
Разликата между между автора и мен е, че той е съумял да опише нещата с подходящите думи.
Но интересно, че когато чета някаква чуждоземска история, в чиито сюжет се заплита "българска връзка", заострям вниманието си.
цитирай
6. templar - an5,
17.11.2008 13:25
естествено, че си прав, но предпочетох текста да е по- "user-freindly" :)
цитирай
7. анонимен - Интересно
17.11.2008 13:28
Темплар, как мислиш гърците гордеят ли се с Омир, Платон и монго други да не ги изброявам сега, руснака Х в далечния Сибир с Гагарин, Толстой и др.,американците с Хартата за правата на човека, Вашингтон, и др.
Отново се опитваш да лансираш някаква теза вероятно в резултат на някакви моментни чувства, без да си се замислил защо хората по света се гордеят с великите си личности и се чудят как да ги популяризират, а само Темплар не се гордее.
Или може би не се гордееш с постиженията на българи само защото са такива.
Да аз съм горд че съм българин, горд съм с "Паисий, Левски, Ботев, Чардафон, с подвига на Опълченците на Шипка, с факта, че нямаме пленено бойно знаме."
Само не разбрах ти гордееш ли се с нещо?
Сега се сетих.Иван Костов, небето, мравките отдолу са твоята гордост.
цитирай
8. templar - епа
17.11.2008 13:33
гордея се, че мога да пиша неща, които не всеки може да разбере :)))

А, и още нещо. С Костов не се гордея (по обяснени по-горе причнини), но се гордея че гласувах за него на изборите, в които сума ти народ повЕрва' на Царя, и гласува за него за да го "оправи" за 800 дни.
цитирай
9. анонимен - Напротив
17.11.2008 13:43
Разбираеми са.Но глупави.Особенно ако човек чете редовно постовете ти ще разбере защо са нелепи.
цитирай
10. анонимен - Четете тюфлеци
17.11.2008 13:58
БЪЛГАРСКИЯТ МОДЕЛ


Ако сме да ли нещо на света - това е българският модел. Той е - както Хеопсовата пирамида или Вавилонската кула - нашият принос в съкровищницата на човечеството. Казано сложно - това е състояние на духа. Определен начин на мислене. Тип душевност. Казано просто - обратното на всичко това.
Колумб тръгва за Индия и открива Америка.
Ние тръгваме за Америка и стигаме в Индия.
Все откриваме Америка и все се оказва, че сме открили Индия.
Навсякъде по света в приказката на Андерсен кралят е гол.
У нас се получи обратното - кралят е облечен, а народът е гол. И гладен. И безработен.
Навсякъде по свата считат лудите за свестни, но болни хора.
У нас свестните считат за луди. Още от времето на Ботев.
Навсякъде по света дупките са предимно в сиренето.
У нас те са на ръководни места.
Там, когато стреляш по някого, той умира.
Тук, дори когато стреляш по друг, умира Алеко Константинов.
Там са велики народите.
Тук - Народното събрание.
Там от великото до смешното има само една крачка.
Тук няма никаква разлика.
При тях са свободни хората, а при нас - цените.
Това е българския модел.
Българският модел е по-лош и от Бермудския триъгълник.
В Бермудския триъгълник нещата просто изчезват.
И знаеш, че ги няма.
При българския модел ги има, но не са те.
И не знаеш какво е.
Нарича се бензиностанция, но нито има бензин, нито ти сменят маслото, нито проверяват гумите, нито мият стъклата.
Знаеш, само, че е най-високото на Балканите. Или най-широкото.
Според този модел българските джуджета са най-ниски в света, а българските мъже - най-мъжествените.
Българският модел е, когато мълчанието е злато, а преклонената главичка остра сабя не сече и по-добре яйце днес отколкото кокошка утре, защото кроткото агне от две майки суче.
И когато отвличаме останките на Чарли Чаплин за откуп.
При българският модел селяните идват в града, за да купуват мляко, а гражданите отиват на село, за да прибират реколтата.
Българският модел е велосипед без педали, но с десет кормила.
И когато заводите произвеждат художествена самодейност.
Българският модел е продупчена и завързана с конец стотинка. За да се возим безплатно в асансъор и да говорим безплатно по телефон.
При българския модел няма девета дупка на кавала. Тя не е пробита. Пробита е направо десетата.
Българския модел е не аз да съм добре, а ти да си зле.
Българския модел е неунищожаем.
С него ще бъде свършено, когато всички отидем в Канада.
Както ще бъде свършено и със самата Канада.
цитирай
11. rpatel - Напълно съм съгласна! Мога да ув...
17.11.2008 14:15
Напълно съм съгласна! Мога да уважавам хората от предишните поколения, за всичко което са направили, но да се гордеея с техните успехи е някак глупаво. Та с какво съм допренесла аз за Съединението, примерно, че да се гордея? Да не би да съм участвала? Мога само да се преклоня пред подвига на тези хора и толкова.
А, повод за гордост ще имам едва когато аз самата направя нещо значимо. Е, да тогава ще мога да кажа, че се гордея с... , но до тогва няма как да стане.
цитирай
12. gantree - :))))
17.11.2008 14:19
Анонимен 5 просто ме е изпреварил. С един час. Може ли такова безобразие? :))
Аз какво да напиша сега, като си ми взел думите от устата? :)))

Смирението идва от търпението, като че ли. Не само, че съдя по себе си за това. Ето, нетърпелив съм на гордият анонимен 8 (и 10) да му река, че като си горд, братле, поне научи правописа. Хайде, друго ако искаш, но поне правописа. Иначе, нали ... какъв е смисълът да си горд, като не си знаеш езика.
цитирай
13. patilan - Да не забравяме....
17.11.2008 14:54

че гордостта е и грях!
цитирай
14. sparhawk - има един израз
17.11.2008 15:05
"гордея със" - еди какво си, аз го възприемам различно от "гордея се". В този смисъл наистина да се гордея от постиженията на друг човек е ненужно, но да се гордея със въпросния човек и неговите постижения, радвайки се за него, в това няма нищо лошо, според мен.
цитирай
15. haralanov - Здравейте
17.11.2008 15:26
Поздрави за смисления текст!!!
цитирай
16. анонимен - А сега накъде?
17.11.2008 16:07
Всичко това е много добре, но се намира на място, където произвежда слаб ефект. За да бъде проечетено от хора, които рядко се замислят над подобни теми е най-добре твоят текст да бъде публикиван например сред некролозите в Нощен Труд, добавен към Инструкциите за регистрация на МПС внесено от ЕС, поместен в каре на плаката анонсиращ гостуването на Ивана в Sin City. Без маркетинг няма да мине...
цитирай
17. ledzeppelin - 8.
17.11.2008 16:20
Популяризирането на великите личности е като реклама."Само сега можете да се гордеете с Васил Левски,не изпускайте тази уникална възможност!" Хората,които се гордеят с Левски /например,че сме го подкарали/ се ГОРДЕЯТ,защото не изпитват нищо.Какво ни дреме на нас,че разни там лумпени са се жертвали за свобода и т.н.Аз си имам добре платена работа,плюс това с кого да се бия като не сме под робство?Просто са се родили в кофти период,пък и кой ги е карал да се навират между шамарите.Можеш да се възхищаваш,обичаш,да изпитваш умиление или каквото там друго/както каза автора/ и когато не го правиш се гордееш.YeaH,копеле,аз съм българин,ти кво не се ли гордееш ...хаха.Ама какво ли се обяснявам,както и да е.

Авторе,адски добре казано. ;)
Историята с гордеенето е същата работа като това някой да ти каже "браво",защото слушаш класическа музика или джаз.

цитирай
18. анонимен - Алеко - имам предложение.
17.11.2008 16:28
Към домакина на блога или към собственик на блог, който се интересува от темата - провинциализми.
Предложението е несмело и е направено, според моите си представи. А те са, че много дълбок провинциализъм е да се намъкваш съзнателно и ежедневно на места, където се пише нещо, което дълбоко мразиш.
И да заместваш удоволствието от четенето и споделянето с разрушителното и съмнително удоволствие да иронизираш, заклеймяваш, дразниш. Това не е обикновеното споделяне на друго мнение.
Движещият мотив за подобно "участие" в блог е омразата.
цитирай
19. usandthem - разбира се,
17.11.2008 17:39
че подобно патриотарство е опит за светене с отразена светлина и самовнушение за някаква значимост и евентуални способности.Не бих ,обаче драматизирал тази ни склонност към провинциално тупане в гърдите , ако се наблюдаваше и реципрочно срамуване от онези съвременни "герои",които направиха България нарицателно за корупция и беззаконие в очите на целия свят.За съжеление за голяма част от младите тези "герои" са еталон за подражание,олицетворяващи "успелият човек".
цитирай
20. анонимен - Лъчо
17.11.2008 19:55
Аз не се гордея, юе съм Българин, РАДВАМ се :)

Що се отнася до истинската България - 681-1944.
цитирай
21. анонимен - No гордост, no cry
17.11.2008 19:58
Поздравления за текста и от мен!

Бих отишъл дори още по-далеч.
Това, че съм се родил българин като определени хора, родили се, живели и умрели като такива и/или затова че са били такива, за мен не е повод нито за гордост, нито дори за радост или благодарност, а единствено и само за отговорност, която понякога граничи с откровена тегоба.

Понякога си мисля, че щях да се чувствам чудесно, ако бях словенец* и не носех бремето на факта, че съм се родил българин.
Бреме, защото всички, на които този факт (раждането като българи) не им е безразличен, имат голямата отговорност да докажат, че определени събития не са случили напразно, да пренесат спомена за други и да бъдат на висотата на трети.
Не зная как се нарича това - патриот ли съм, националист ли съм или просто застаряващ носталгик с криво чувство за битова мисия.
Кофти работа във всички случаи :)

Со здраве,
belomore

* Например. А може би словенците имат своя всеобща национална мъка, която не познавам...
цитирай
22. анонимен - @ Templar - Незащитима теза
18.11.2008 00:28
Аз пък най се гордея, че българите вече 19 години гласуват за комунисти.
И си им е хууубаво..
И че сме най-неграмотната държава в европейския съюз (на глава от населението най много неграмотни и незавършили основно образование).
И че сме си най-бедни в Европа.
И това ако не е тъпота и малоумие..
цитирай
23. zaw12929 - Да българският модел от 130 г насам е унищожение
20.11.2008 11:55
Вие сте "националист от типа "преди девети септември"- по точно казано ФАШИСТ СТЕ И НЕ ЗНАЕТЕ СЛАВА ЛИ Е ТУЙ ИЛИ ГОРДОСТ. ТО Е ЧИСТ ПОЗОР ЗА БЪЛГАРИЯ ТАКИВА С ЛОПАТА ДА ГИ РИНЕШ- ВСЕ НЯКОЙ ИМ ВИНОВЕН, ЧЕ НЕ ЗНАЯТ ДА МИСЛЯТ ПОЗИТИВНО, а СА МЛАДИ. НА 9 09 1944 Г ИМАХМЕ 40 % НЕГРАМОТНОСТ И ГО ПРЕОДОЛЯХНЕ. НЕ МОЖЕ ДА Е БОГАТ НАРОД, КОИТО ПРОДАВА 100 МИЛИАРДА АКТИВИ ЗА ДВА МИЛИАРДА И ОСТАВЯ ЗЕМЯТА ДА ПУСТЕЕ. Станахме СТРАНА МОНОКУЛТУРНА. КОЛОНИАЛНИТЕ АФРИКАНЦИ СЕЯТ САМО КАФЕ- НИЕ САМО ЖИТО,СУПЕРМАРКЕТ ДО СУПЕРМАРКЕТ. СТАНАХМЕ НАЦИЯ ЗА КОНСУМАЦИЯ ВЪВ ВСЯКАКЪВ СМИСЪЛ НА ДУМАТА, КАТО ТОЛКОВА ГЛУПАЦИ РАБОТЯТ ЗА СЪСИПВАНЕ НА ДЪРЖАВАТА СИ И СИПВАТ БАШКА НА НАРОДА НИ. тОВА Е МЛАДЕЖТА, НЕВЪЗПИТААНА ИЛИ ВЪЗПИТАНА ЦЕЛЕНАСОЧЕНО. ЗАЩОТО РОЛЯТА НА СЕМЕЙСТВОТО СЕ ИЗЗЕ ОТ МЕДИИТЕ. ДАСКАЛИТЕ СЕ ПРИНИЗИХА ДО СТОЯЩИ В КЛАС ЗА ЗАПЛАТИ ЧИНОВНИЦИ. ДЕЦАТА БЯГАТ ОТ УЧИЛИЩЕ, ДРУГИ СА С БЕДНИ РОДИТЕЛИ. ДИПЛОМИРАНИТЕ НЯМАТ НИТО ЗНАНИЕ НИТО МИРОГЛЕД, ДА ОБИЧАТ БЪЛГАРИЯ И СТАВАТ ФАШИСТИ ОТ НАЙ ГРОЗЕН ТИП. Трудно е да го разберете сега! Времето дано помогне.
Това, че ви плащат от американското посолство да свалям правителства на БСП и сте Софиянец, наистена не е за гордост. Повечето гении са се родили на село и това, че сте столичанин не ви прави по умен
цитирай
24. анонимен - .f.
22.11.2008 21:20
следващият път напиши една чувствена, тритомна статия за това как не трябва да възклицаваме всеки път "о, боже", защото е тъпо да казваш "о, боже" без повод :-D
цитирай
25. анонимен - И какво от това?
23.11.2008 09:12
Поздравление за съдържанието и формата.
И по нашенски-какво от това,че си точен,прав и аз съм съгласен?Умните умуват,хайдуците хайдутуват,а робската люлка ни люлее ли,люлее.
Пиведена глава сабя не я сече.Тя само хомот влачи/това е от мен/.
цитирай
26. анонимен - Данчо-И какво от това?
23.11.2008 09:15
27. анонимен - И какво от това?
09:12 Поздравление за съдържанието и формата.
И по нашенски-какво от това,че си точен,прав и аз съм съгласен?Умните умуват,хайдуците хайдутуват,а робската люлка ни люлее ли,люлее.
Приведена глава сабя не я сече.Тя само хомот влачи/това е от мен/.
цитирай
27. анонимен - Не съм напълно съгласен
29.11.2008 19:36
Аз разбирам думата по различен начин и мога да заявя,че съм "горд", че съм българин по принцип, например като патриот, но съм съгласен с примерите, които си дал, т.е. не чувствам, че имам нещо с общо със Стефка Костадинова, Джон Атанасов и т.н.(абе анонимен.26 го каза кратко и ясно) Не мисля обаче ,че може да се прави някакво обобщение за българите като народ(за българските митове, че сме честни, интелигентни, но онеправдани, жертви (на когото и да е) и т.н., и т.н.). Аз например съм твърдо против всички тези заблуди и се опитвам да гледам трезво на нещатата(всеки мислещ човек, наблюдавайки ситуацията в България в момента, веднага би се усъмнил в тези глупости).И виждам, че има много такива хора, които споделят възгледи, подобни на моите, макар и да са малцинство като цяло. Например ти, със своите зрели възгледи, така че не изпадай в погрешни обобщения. Пак повтарям, че като цяло гласът на разума е заглушен от мощния вой на безумието, като давам за пример поста на zaw12929.
цитирай
28. анонимен - Като се замисля,
29.11.2008 19:55
мен също ме е срам, че съм българин, точно заради някои неща, които се случват сега, защото съм част от този народ и макар, че не нося отговорност за чуждите грешки, както не нося и отговорност за чуждите постижения, съм съпричастен със случващото се .
цитирай
29. анонимен - ЛАЙНАР!
30.11.2008 12:25
Предател !
цитирай
30. анонимен - ЛИНЧ
30.11.2008 15:11
ЛИНЧ ЗА ТЕБ, ЛИНЧ !!!
цитирай
31. анонимен - АВТОРЕ, АВТОРЕ...
30.11.2008 17:16
"Това, че знаеш рода си до 10-то коляно, познаваш предците си, сред тях има хора участвали в споменатите събития (погазили индивидуални човешки права за да издигнат българско знаме тук и там)".
Прадядо ми е се е бил в Тракия. Това не е "тук и там". А земя, населена с българи, които са прогонени и днес няма и помен от тях. Малко за индивидуалните им права можеш ли да поразсъждаващ, безгръбначна твар жалка.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: templar
Категория: Политика
Прочетен: 3874788
Постинги: 428
Коментари: 2648
Гласове: 10559
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031