
Прочетен: 28380 Коментари: 38 Гласове:
Последна промяна: 05.01.2009 13:18
Има два типа хора: едните на 1 януари ходят на Новогодишен концерт, а другите - на зиг-заг... ;)
Празничният новогодишен концерт в зала 1 на НДК има 22 -годишна традиция като част от Новогодишния музикален фестивал, основан от великолепния, рано отишъл си диригент Емил Чакъров - ученик на Караян.
От 1986 по традиция в къщи гледаме обедния концерт на виенските филхармоници (обикновено по пижама, над чиния с баклава). Вечерта всички си обличаме хубави дрехи, изпокарваме се на тема мотане и закъснение и отиваме на Новогодишния концерт, който пак по традиция представлява музикална закачка с виенския. На този концерт виждаме много от семейните си приятели и си пожелаваме разни банални и приятни неща.
Новогодишният концерт е едно твърде демократично светско събитие. Зала 1 събира няколко хиляди души, билетите са на достъпна цена, а програмата е лежерна и весела. По тази причина в залата можете да видите както графини - белоемигрантки с перлени огърлици, ветрила и бинокълчета, така и будни младежи, демонстриращи пуловерчетата, които току-що са получили в дар от любимите си . Като цяло цари празнично и добронамерено настроение.
През последните години, както повечето неща и Новогодишния концерт деградира и плати дан на простотийката. В какво се изразяваше тя:
- Турбо-мега-екстрийм гнусния новогодишен базар по всички етажи и коридори на НДК съжителстваше с музикалния фестивал. За да се добереш до мястото си в залата трябваше дълго да се провираш между сергии с дамски "пликчета", страховити ножове (на Рамбо, Конан, Хон-гил-дон и Петко воевода), безмислена глинено-пластмасова кич (напр. чашки с надпис "сам дойдох" или "сипи още по едно") и магнитни пирамиди против уроки (разсекретена технология на руските военни). Освен да шокира с грозотата си, този базар предразполагаше част от по-либералните любители на музиката да "напазарят" от въпросните артикули преди концерта и весело да шумкат с пликчета по време на самото събитие.
- Друг непосредствен ефект от съжителството на пазар и опера е мултикултурния диалог между поп-фолка и арията на Кавардоси - все пак на този базар всяка втора сергия е за CD-та. Нали знаете в симфониите, че има едни такива непонятни полу-паузи , моменти, в които всички мълчат, само една флигорна едва-едва тананика някъде, за да ни подготви за следващото Tempo di valse ma non troppo. Та точно в този тихичък миг най-често някъде от коридора се чува "Щом се пее и се пие, то е ясно че сме ние..."
- Поради базара и пълната галиматия в сградата, обикновено не работят гардеробите. Това означава, че всеки държи в скута си дебелото си зимно палто, ръкавици, шал и капела. Мокро, потно, а при шушляковите и промазани материи - и шумно. Често избухват спорове заради заети от палта (и пликчета с покупки) места.
- Любовта на българина към иновациите и високите технологии е по-силна от майчината обич. Освен това повечето българи са много важни персони, които по всяко време могат да бъдат потърсени от Папата, Буш, Путин или Слави Трифонов. Затова рядко изключват последния-модел-ГСМ-и с грижливо подбрани мелодии. Така последните стават част от Новогодишния концерт.
- В добавка можем да споменем, че ВЦ-тата на НДК се намират в мазето под партера. Само или почти само.
- И за капак - неизчистен сняг, лед и кебапчийници с дървени маси и греяно вино при почти нулево улично осветление дебнат извън сградата...
Е, тази година не беше така:
Основанията за крехкия оптимизъм започнаха от Новогодишната нощ. Звуково-светлинните ефекти бяха културни - ограничени във времето 23:22- 0:30. При това шарените фойерверки имаха очевиден превес над пукотевицата с бренеке и дребно джепане. Т.е. приличаше повече на Лайпциг, отколкото на Косовска Митровица.
Намаше базар. Нямаше хот-доци, нямаше поп-фолк мелодии, дамски гащички (пликчета) и щандове с кожени колани и ръкавици.
Гардеробът работеше и то с достатъчно гардеробиерки, които си вършеха работата чевръсто.
Нямаше шумкащи найлонови пликчета (чантички).
На никой (всъщност само на един) от 4-те хиляди не му звънна ГСМ-а за да се поздрави с калеко си Тйеньо от Чучувени (Долно Ч).
Саката преобладаваха над пуловерчетата.
Бонус: Нямаше рекламни табла в залата, които да ни напомнят, че концерта се провежда с помощта на Мтел, Дарик Радио, кренвирши "Тандем" и прочие.
Освен това:
Тъй като по Гоцевата воля тази година беше Г. на Русия в Б., програмата беше от руски композитори. Обожавам руските композитори. (както и чешките). Великолепни неща, изпълнени прекрасно. Мехлем за душата.
Обаче:
Накрая гоцетата съсипаха всичко. Обяснявам:
По традиция, Новогодишния концерт завършва с бисове. Вторият или третият бис е Радецки Марш, на който залата става на крака и пляска (така правят във Виена, така правим и тук, нали сме пусти имитатори-позьори и пишман-аристократи :)
Не и тази година. Тази година беше година на Р в Б. Затова бисът беше...
беше...
беше...
Ка-
лин-
ка-
калин-
какалин-
камая....
Вярно, можеше и да е по-зле. Например "Катюша"... Все пак гоцетата намериха начин да съсипят еуфорията от едно почти съвършено приятно прекарване.
Поуки:
Преди точно 1200 години кан Крум превзел София. Дотогава една от перлите на византийската цивилизация, Сердика била оплячкосана от монголо-турко-ирано-алтайско-унугондурските орди, които убили мъжете, зачели жените, изяли децата, изкоренили лозите, рязали ръцете и носовете на своите, отрязали главата на Василевса, направили от черепа му чаша, извадили двулитрово пластмасово шише от лимонада, пълно с мътно домашно червено, наляли в главата, викнали "Ха наздраве баджанак!" и пили (от главата) докато паднали под масата. (Според един апокрифен ръкопис от поволожието, докато пили вино колобрите бъркали с голи ръце до лакет в каца с корнишони и хрупали възкиселите огурци за мезе)
Хронистът е доста изразителен по отношение на тези събития:
" и погина цялата християнска красота"
По-после обаче, бавно и полека уногундурите, кутлигурите и другите багатур-багаини се очовечват, започват неусетно да възприемат културата на победената от тях византийска цивилизация и някак си успяват да докретат до 09.09.1944, когато чукундурите (друго индо-тюрко-ирано-алтайско племе, произлезли от маймуните) ще постъпят с тях по същия начин, както те постъпили с гражданите на Новият Рим
Вчера се видя, че въпреки демографския щурм към София и обременяващите 50 - години че и повече, бавно и полека културата на пуловера дава път на бялата риза с колосана яка.
Накрая за да не е сладникаво, ни бе услужливо напомнено, че свободата е на върха на копието, за нея трябва да се воюва всеки ден и да се отвоюва територия за нормалността. Защото ако си позволим да се отпуснем и заблеем, винаги ще се намери някое Гоце , да изкара я "Калинка" я "Катюша" и да ни развали настроението.
Това ще правим и тази година. Всеки ден. Ще воюваме за нормалност - тъпо, упорито, с телешка кротост, ден след ден. Без надежда и без страх. С вяра! Ще си връщаме България педя по педя.
Честита Нова Година!
Емил Чакъров (1948-1991)
Новогодишния концерт на виенските филхармоници
Празничен новогодишен концерт в зала 1 на НДК
05.01.2009 12:18
Честито Рождество, Templar
05.01.2009 12:58
Мдааа...
Не мога да отрека и още нещо положително тази година - извън самата НГ (когато бях извън София, та се задоволихме семейно сал с ТВ Виенската филхармония), имаше значително по-малко фойерверки и прочее гърмежи. Особено приятно впечатление ми направи фактът, че този път Коледа не бе приета като генерална репетиция за голямото новогодишно пуцане, както се случваше последните няколко години, след възшествието на (де факто) безмитния китайски внос на пироматериали у рОдината.
Но както и да е - Честита Нова Година! Сурва, сурва, весела, щастлива и, преди всичко - здрава!
belomore
05.01.2009 15:36
Руско-съветската исторична школа си казва думата...
Като изключим тази част, постът ти ми хареса, поздрави :)
П.С. ВДъхнови ме да напиша специален пост, в който да обсъдя истинския смисъл на думата "цивилизованост", очаквай още тази седмица :D
Както вече писах преди няколко дни, не се интересувам от старата история на българите. Изобщо за мен интересни са нещата след християнството. Варварските времена са ми напълно безразлични - ако ще и най-големите тарикати с 29 сантиметрови ... колчани за стрели да сме били, за мен това е равно на нула.
Може би един ден ще ми стане интересно и ще се заровя по темата.
Иначе съм ходил в Плиска и Преслав по няколко пъти и съм много много впечатлен от мащаба и размаха, особено на Плиска.
Все пак Константиновата империя си е друг филм...
Поздрави.
05.01.2009 20:19
П.С. Относно варварите и цивилизацията, ще има разтърсващо - шокиращ пост от моя страна. Що се отнася до стръвта - много е примамлива, дори аз захапах :)))
1) изобщо не засяга примера с Крум и унищожаването на Сердика през 809 г., и
2) какво градостроителство изобщо приписваш на българите отпреди населването им на византийска земя? Плиска, Преслав и пр. показват именно това, което пише и Темплар, и което анонимен 4 каламбурва уж в сметката на "руско-съветска исторична школа". "Руско-съветска школа" е точно онова, което Темплар взема за подбив по-горе.
Допреди идването на Аспарух "високото ниво" на българите се е изразявало в преносими поселища - шатри плюс обоз. Споменаваш Саркел, неясно защо. Саркел е хазарската "Белокаменна крепост", наричан "Белая Вежа" от руснаците. Построен е от хазарите на брега на река Дон в периода 834 - 837 година, или малко над сто и петдесет години от смъртта на Кубрат и установяването на Аспаруховите българи тук. Защо го приписваш на българите, не става ясно. Бакат - това е "град" в античната област Согдиана, намираща се на север от Бактрия в днешната територия на северен Афганистан и Узбекистан. Потомци на согдийците и бактрийците са днешните таджики, а след III век там се настаняват оногурите - и сигурно това те подвежда. При всички положения обаче Бакат няма нищо общо с нас. Биляр е строен от волжките българи, и няма абсолютно нищо общо с величествената архитектура на разрушената от Крум крепост Сердика. И какво остана от примера ти - Плиска и Преслав, строени върху основите и по примера на Византия.
Въпросът ти за Набуко и евреите от коментар 9 не го разбрах.
Поздрави.
За канасювиги Крум - защо е обсадил Сердика, защо вадите тази акция от контекста и? Какво се случва преди това - Никифор Геник решава да унищожи българската държава НАРУШАВАЙКИ ДОГОВОР с България . Заетият с аварите Крум предлага неколкократно мир на византийския варварин, който отказва, разбива две армии и превзима Плиска, където масово избива хора и измъчва хора, цялата му войска е била от опортюнисти, дошли с идеята да ограбят и плячкосат българската хазна. След това разорение и опустошение, след кланета и пожари, каква да бъде реакцията на Крум на този тероризъм?
" секи ден. Ще воюваме за нормалност - тъпо, упорито, с телешка кротост, ден след ден"
Това характеризира (както в положителен, така и в отрицателен аспект) сърцето на българския манталитет според мен, някои апокрифи, историци и турски народни поговорки :)
Не казваш нищо по същество. Не отговаряш по никакъв начин на казаното от мен за Саркел, Бакат, Биляр и прочие, следователно признаваш, че си писал неверни неща, които възприемаш като опровергани.
За Крум - какво е това "канасювиги", което си турил пред името на човека? Какво си мислиш, че означава това, някаква титла, равнозначна или може би по-висока от императорската във Втория Рим? И какво се опитваш да ми обясниш за Никифор, че "варваринът" е бил той, а не българския дивак? За твое сведение, Крум е превзел Сердика с обещание да пощади и освободи гарнизона и населението, които след предаването на крепостта избива до крак. По същият начин дивакът Калоян постъпва с гарнизона и населението на Пловдив през лятото на 1206-а. Колкото до "българската хазна" по крумово време - това са пълни глупости, въпросната "хазна" е била нищо в сравнение с богатството и великолепието на Константинопол. Отишъл Никифор да оплячкоса на диваците цървулите, някаква си нищожна в сравнение с византийските крепости селска мах`ла.
Къде останаха градоустройствените превъзходства на българите, които се опитваше да опишеш? Примери ли не ти останаха? Т.нар. "златен век" в България е много, много след времето на дивака Крум, по времето на цар Симеон, след покръстването на българите. Симеон обаче няма нищо общо с дивака Крум - израснал е в Константинопол, и е получил най-доброто за времето си образование във Византия. Едва тогава България тръгва към цивилизацията, за твое сведение, а не по времето на крумовите "извадени от контекста" диващини. И от кой контекст по-точно е изваден примера със Сердика, от твоя ли? Да не би да е трябвало да се допита до теб домакина, преди да напише нещо за Крум?
И последно, като ще коментираш историята, поне научи нещо, че иначе не е интересно да се спори с човек, който не може да си подкрепи думите с факти. И го зарежи "българския манталитет", очевидно не го познаваш добре.
Поздрави.
Историята е най-манипулираната, идеологизирана и фалшифицирана нАука. И за тая болка няма билка. Все пак се опитваш от няколко откъслечни източника да извчлечеш представа за цяло съвремие.
Представете си, че след 2000 години от нас са останали само графитите на пуберите по стената на 7-мо училище, половин брой на списание блясък със статия на Кристина Патрашкова (интервщс Азис) и онази къща Охлюв на панорамния път...
Тогава някой историк ще твърди, че българите са циганската етническа група, носили са сутиени и обеци, живели са в къщи-охлюви (вероятно култ към богинята - охлюв) и са имали богат фолклор за борба с политиците (лоши духове, които мърсуват по Коледа)...а император им е бил ЕМИНЕМ, както пише на една антична колона...
Мисълта ми е, че Лили Иванова знае повече от всички историци, които само интерпретират отделни артефакти.
Не бих отишъл в крайността на Gantree да чета само източниците, макар че неговият подход определено е по-правилен, отколкото четенето на нечии фантасмагории изсмукани от тези източници.
Да правим разлика между исторически и историчарски (по аналогия с македонската "школа") подход:
Историкът вижда артефактите и на база на данните от тях гради хипотеза.
Историчарят фантазира легенда за величие и търси артефакти, които да паснат на тезата му... Например: Индианците Панаре имат обичай да сушат червени чушки, като ги връзват на "плитки" по къщите си. Българите също имат такъв обичай. Следователно Индианците Панаре и българите имат общ корен, някъде преди преселението...
2. Плиска и Преслав показват прилика със средноазиатски градове (най – вече персийски), с древни гръцки градове и донякъде с римското строителство и ПО НИКАКЪВ НАЧИН не са византийски строеж от онова време, само пълен лаик би твърдял подобно нещо. Те са проява на САМОСТОЯТЕЛНА СТРОИТЕЛНА ТРАДИЦИЯ според всички археологически проучвания досега, въпреки, че в тях се наблюдават и някои заемки (петоъгълните кули напр.) – Захарий Ритор в прав текст казва „Българите имат градове”.
3. Имало е град Булгар в Дагестан, ако не знаеш, много преди Кубрат да се роди.
4. Бакат е градът на оногурите, директно казано в извора. Не мисля, че има какво да се спори, освен ако не приемаш, че оногурите не са българи?
5. За твое сведение Крум РЕАГИРА на НАРУШАВАНЕ НА ДОГОВОР – нещо, което византийцитре ПРАВЯТ НЕПРЕКЪСНАТО и ВСЯКО ИЗВАЖДАНЕ НА ПРЕВЗИМАНЕТО НА СЕРДИКА ОТ КОНТЕКСТА EГРУБО ЛОГИЧЕСКО ИЗАКВАНЕ ВЪРХУ ТЕМАТА.
6. Защо вярваш на византийски хроники така БУКВАЛНО, сега ще ми кажеш и че Аспарух е победил случайно, през 681? Българите нямат политика по убиване на цивилно население, само го разместват насам – натам. Защо мислиш Никифор тръгва на поход – защото една голяма област в Македония ДОБРОВОЛНО се присъединява към България – кой гради такъв имидж с клане на цивилни? Клане на цивилни е имало и е било В ПЛИСКА. Какви са архологическите доказателства за убиване на цивилни в Сердика, какво казват поне още два източника – едни латински и едни източни, можеш ли да го засечеш като го твърдиш така?
7. Нямаш НИКАКВА представа какво означава цивилизованост, и ако си мислиш, че тя означава да знаем коя е вилицата за салата и какво да облечем за официална вечеря, МНОГО СЕ ЛЪЖЕШ. Специално ще напиша един пост, в който ще дам алтернатива на повърхностните, плитки определения на думата и ще обясня, че цивилизоваността не е имитиране на благоприличие, а благост, от която благоприличието естествено следва и приема различни форми, но дотук с прельдията.
П.С. Почети (за 10 години) няколкостотин труда за българите, интепретирай данните и ще седнем на по бира да спорим цял ден за манталитет, за цивилизованост и т.н. Само ще ти кажа, че идентификацията ми е специалност.
П.С. Ако не обичате предците си, поне обичайте логиката и истината
06.01.2009 10:34
Но понеже това е хубава тема - поздравления за веселия коментар на templar. Аз не ходя на концерти, а на кино (народен съм си), но да му кажа - шушкането с пликчета дразни и там, а сега се сещам за това как като маниак на терминатора (пак народно забавление, знам), отидох на третата част на филма и зад мен един представител на "пазарисите" (напомням на автора на блога сполучливата му класация на почитатели на операта, на пратера и пазариси) изстреля зад гърба ми:
- Еий, що си дадах парити зъ тъз глупуст, требаше да си купа прижола.
Класика.
Проблемът е, че когато говорим за обща историческа култура по широк кръг теми, няма как да се запознаем с източниците - просто 10 живота няма да ни стигнат и сме принудени да се опрем на обобщенията на някой, за когото това е било "основна тема на интерес" и го е сдъвкал за наше улеснение. За жалост обаче в българската историография има Златарски, Мутафчиев, Дуйчев и Ников (ако броим С. Радев, което не бива) но аз въпреки респекта си към тях не им вярвам, достатъчно...
Така че "не бих отишъл в крайностите на gantree", може би следва да бъде "не бих имал време и възможност"...
Има и друго, за да се разбере един източник, трябва да познаваме добре контекста - културен, политически, научен, религиозен... а това изисква допълнителни няколко вагона източници...
Плиска и Преслав, това по твоята точка две, предлагам да не анализираме, тъй като твоето твърдение за големите архитектурни заложби и изяви на българите касаеше десетилетията и столетията ПРЕДИ Крум.
Градът Болгар, от твоята точка три, не съм коментирал изобщо. Изчаквам те да го представиш като величествен първоизточник на античната българска архитектура, и тогава ше можем да поговорим.
Бакат е под властта на оногурите от III до V век, и е напълно безсмислено да се твърди, че това е български град. Бакат е бил изключително оживен търговски център както преди оногурите, така и след тяхното измитане на северозапад, и е бил построен и населен със согдийци и бактрийци до разпадането на Персия и покоряването й от арабите. Колкото до оногурите - това е просто едно от имената на голямата и доста неясна маса тюрки, от която произлизат много народи. Да се твърди, че всичките племена в тази група са български е безсмислено, но аз лично нямам нищо против ти да твърдиш такива неща. Гледам, че и аланите с много лека ръка определяш като българско племе, което е просто виц, но - нямам нищо против. Темата ни е съвсем друга, за архитектурата на техните шатри и конски обози.
За Крум, по точка пет - отново не си разбрал. Крум не реагира на никакво нарушаване на никакъв договор, а на нещо съвсем различно - на отказа на Византия да му предаде десетки хиляди бегълци. Имало е цели села, които са преминавали Балкана с едничката цел да избягат от "рая", който ти се опитваш да опишеш, в "ада" на византийците. Тогавашните опити за преминаване на Стара планина са били нещо изключително трудно, и нерядко завършващо трагично начинание. Отказът на Византия да предаде бегълците е бил продиктуван от напълно реалната им представа какви ужасни неща ще се случат с тези хора, ако те бъдат предадени обратно на Крум. Вследствие на именно този отказ Крум обсажда Сердика през 809-а, мами населението, превзема града и го срива из основи, за да покаже ясно на Византия, че исканията му трябва да се изпълняват.
По точка шест не виждам какво ме питаш. Вярвам на фактите, описани от съвременниците на тогавашните събития. За теб чаша от човешки череп може и да е етикет за цивилизованост и възвишеност на духа, но за мен не е. За мен това е варварство, от най-чист вид.
За Тервел не виждам защо си писал. Тервел е едно от най-светлите имена в нашата история, и аз лично се възхищавам на всичко онова, което е сторил. Византийците са го почитали изключително много, но ние тук не си говорим за Тервел. Говорим си за Крум и неговите варварски престъпления.
Поздрави.
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=5308
нещо невероятно е.
Поздрави.
06.01.2009 14:41
Иначе аз чета Пътят от Амин Маалуф, който "откраднах" от теб и много се кефя. Разказва как е изследвал родовата си история - стъпка по стъпка с всички перипетии, съмнения и най-вече емоциите докато е възстановявал пъзела на рода си. Темата при мен удра в 10-тката и като чета си казвам "да, точно така, ей, гледай точно същото е..." Преписвам си цели абзаци в тефтера
Амин Маалуф е с превъзходен дар-слово, истинско удоволствие е да се чете, стига да е преведен от човек с близко до неговото въображение. Ако е първото негово, което четеш, вероятно ще се запалиш и по другите, които са издадени. "Пътят", разглеждах я дълго, но не я взех. Не искам да чета за ливанско-палестинските перипетии, и не споделям тяхната гледна точка за 99% от събитията през последните десетилетия.
От другите му книги, всичките са за препоръчване. "Скалата на Таниос" няма да намериш, аз я издирвах близо месец, и взех последните три бройки от тиража, две подарих. Трябва да ми направиш много сърцераздирателно предложение, за да ти заема моя екземпляр. "Странстванията на Валтасар" се намира, и също ще те грабне много силно. "Самарканд", за съжаление, още не е преведена, а като гледам сюжета й, сигурно е най-доброто от него.
За документите на венецианците може много да се говори. Такива неща има вътре, че са дори невъобразими - султански писма, договори за сключване на съюзи и търговски права, нотариални актове за продажба на българи в Крит, договори с Добротица, един съдебен акт за един българин, убил двама венецианци ... чудеса има. А и другите издания от колекцията им са много интересни.
Поздрави.
Иначе "Пътят" е "лична драма" :) - няма почти нищо политическо. Просто личния път на един родоизследовател, който след като старците му са си отишли се пляска по челото че не ги е питал куп неща приживе, изравя от един сандък двадесетина стогодишни писма и десетина избелели снимки без опис и се впуска да реди пъзел по слухове, разховори с далечни братовчеди, ровене в архиви на гробища, стари вестници, пътуване до Хавана...
С радост ще прочета и другите, само че още кретам на тази със скорост 4- 6 страници / ден. После ще видим. И аз не бях чел роман от години, но "Пътят" не е точно роман.
Поздрави.
http://groznijat.tripod.com/fadlan/fadl_index.html
Ибн Фадлан е по-известен след филма "Тринадесетия воин", с Бандерас в ролята на Фадлан. Като не вярваш на византийски източници, тогава сигурно ще повярваш на този автентичен арабски ръкопис от началото на X век. И когато решиш пак да баламосваш някого някъде за тия неща, ще можеш да бъдеш с поне една идея по-убедителен. Например, предлагам ти да твърдиш, че Ибн Фадлан е бил изпратен при българите, за да предотврати завладяването на Багдад и цяла Персия от величествените и героични български воини от бреговете на Волга. Една такава теза би звучала удивително, ако я развиеш. Успех.
Аз аз специално се постарах в моя пост да не влагам такива. Не казах "твоето ниво", казах "това ниво", нали? Нещо повече, убеден съм, че "твоето ниво" и "това ниво" в общия случай не съвпадат. Няма да да вляза в това говорене, просто няма, самоубеждавай се как си ме оборил и какъв победител си в спор, в който няма да участвам, докато не се постави на рационално ниво ;)
Давай смело, нека да стане наистина весело.
09.01.2009 03:58
Нали схващаш малката, но изключително важна разлика?
Поздрави.
А какво означава тази фраза "това НА МЕН не ми е проблем, а не на теб"? Ако на теб не ти е проблем, а на мен не ми е проблем, чий проблем е тогава?
Като изключим разгорещените обиди, които си разменяме, трябва да се извиня за грешката си. Това, което съм гледал не е за Саркел, а за Судак. Източникът е Владимир Майко, пуснато по телевизията в поредицата на Пламен Петков 4-и епизод. Твърдението е, че Судак е основан през 7-и век от нас, а самият Кримски полуостров е плътно заселен с българи. Това са т.нар новообявени (дори не са нови) открития.
За Саркел отделно ще потърся източник, защото отдавна съм го чел (не за съвременни проучвания, които се отнасяха до Судак) и може и да съм се заблудил.
Поздрави.
10.01.2009 18:38
2. Conservative - избрано
3. ЕДИН ЗАВЕТ - потомците офицерския корпус на Царство България
4. Стара София
5. 100-те книги
6. Българска патриаршия - Св. Синод
7. История и политика (блогрол)
8. Радан
9. Комитата
10. Sulla
11. Нашето детство
12. Изгубената България
13. Ic Xс Niка
14. The Monarchist
15. Задочните репортажи
16. Музикалните хроники на един немузикален човек
17. Светослав Малинов - член на ЕП
18. Сергей Петров - Араджиони