Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2009 09:42 - Обръща се внимание на уважаемите читатели на блога
Автор: templar Категория: Политика   
Прочетен: 9194 Коментари: 24 Гласове:
0

Последна промяна: 19.01.2009 13:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Пет на пръв поглед (но само на пръв...) различни теми от изминалата седмица, на които си струва да обърнем внимание поради силно неадекватната публична реакция.
1. Художествена инсталация с клозет, 
2. Протести пред украинското посолство,
3. Продажните медии и протестите за възраждане на АЕЦ К.,
4. Полицейски произвол над вързани и заключени граждани на ЕС, 
5. Инфантилни искания на децата на свободата...радост в мъка, мъка в радостта.

1. Откачен чешки творец съзидал инсталация (модерна дума, която значи неакадемично изкуство, т.е. искувство) в която изобразил България като клекало.
Широката общественост, населението на Павел баня, творчески колективи от цялата страна, съюзите на различните дейци, общественици, бивши дипломати, трифонзарезанисти и любители на гроздовата... побързаха да се потресат, разтресат, разлюлеят и възмутят до провисналото дънце на широките си славянски души. Някак си ми се губят Гоце и Божидар Димитров в общия хор, но очаквам и техните монументални ре-акции. 
В свое интервю, чешкия перко споделя, че с негов приятел си говорили за различните държави, и това, което било общо в разказа на двамата за България, бил незабравимия спомен от тоалетните по черноморските къмпинги.
Естествено, че не е приятно и не е любезно да сравняват страната ти  с тоалетна. Но вместо да размахваме кафеви пръсти към Прага, не е ли по-добре да се замислим над темата.
Защо в Софийски университет, БАН,  Народната библиотека и в редица други средища на високия културен елит тоалетните имат същия вид като на битака -  без дъска, без хартия, с редица непристойни артефакти и кошче в което индианците да ги хвърлят?
Защо училищната тоалетна в последното ГДР-ейско село е по-чиста от тоалетната в храма на българската култура? Защо 90% от населението на България няма елементарна идея за съвременните достижения на световната култура в областта на...? Защо? От чешкия перко ли да се възмутим, потресем и накокошиним, или на сънародниците ни (не казвам съграждани) , които оставят подобни травмиращи спомени у всеки сглупил да ги посети?

2.  Протестите пред Украинското (повтарям,  пред Украинското) посолство във връзка с газовата криза. Явление, което не се нуждае от коментар, но е добре да си го повторим няколко пъти и да се замислим за последните 130 години от историята, за преврата срещу княз Батенберг, за няколкото опита за преврат и покушения срещу Цар Фердинанд, за убийството на Стамболов, за смъртта на д-р Георги Вълкович в Цариград, за годината на Русия в България... (все извършени от българи-русофили) Що бе, другари? Във ваш стил ще ви попитам: Не са ли украинците ваши братя славяни и православни, които ляха кръвта си да ви освобождават? Май не са, или поне не колкото братята русси... За Българските интереси няма смисъл да ви питам. Те явно не ви интересуват. Поне към Украйна имайте милост.

По същия повод в Панорама имаше великолепно интервю с полския режисьор Кшищов Зануси. Бойко Василев му зададе сладникав въпрос за "широката славянска душа", която свързвала била  българи и поляци...
Зануси отговори нещо от рода: " Това са глупости. У нас в Полша, да парадираш със славянството не е престижно. Когато кажем за някой че е славянин, това значи че е мързелив, пие много, губи си ключовете и други такива неща...." Вие българите се пишете славяни, защото пишете на славянски език. Но Румънците, които не говорят на славянски, са точно толкова славяни, колкото и вие...

3. Рекламната, промоционална, хиперпопулистка, изцяло финансирана от олигарх кампания за възкресение на 3 и 4 блок на АЕЦ К.. Да видим: МВРО на патриота от запаса Каракачанов, Любчо Дилов II, сдружените земеделци на прочутия от романите на Илф и Петров  земеделски водач Ст. Личев, десетки луксозни автобуси с работници на Ковачки и стройна система от напитки и закуски. Но внимавайте, най-важното - много добре заплатено на всички големи медии, да излъжат че "НАД 10 000 участвали в протеста!!!" И нито една снимка в общ план на тези 10 000! Нали знаете как изглеждат 10 000 души накуп? Ако не знаете, да ви кажа. Като концерт на Металика в Москва. Море от народ. Внушителна, зловеща  гледка. А от вчерашните 10 000 не се видяха повече от 20 -30 служители на мините на Ковачки.  Замислете се, какво става, кому е изгодни и кой (освен БиТиВи) се продава... (иначе съм фен на атомната енергия, но тя няма много общо с "нашенската" мафиотска простотия)

4. През изминалата седмица бяхме свидетели на невиждана за последните 20 г. латино-азиатска полицейщина. Нямам предвид, че полицията би хора и разпръсна митинга. Имам предвид това, което се е случило в полицейските управления. Там хората са притискани да се отказват от правото на адвокат. Има случаи на варварщина, от сорта на това, да не те пускат 4 часа до тоалетна, а когато накрая те завдат и ти си свалиш гащи на отворена врата, да те заудрят с палките през бъбреците. Има починал човек, който часове е стенел за помощ, но такава не му е оказана...
Мисля, че не се обърна внимание на тези свинства. Простестът продължава с искания за нов закон за горите, асистирана репродукция, статута на Студенстски град.... Трябва да се раздухат безобразията в РПУ-тата . Те могат да свалят правителството и да скандализират Европа много повече от лежерните искания и подмятания на карамфилчета. Къде са Хелзинския комитет и различните правозащитници, толкова активни когато някой селски пъдар гръмне със сол в задника циганин, крадящ кукуруз? Полицейските безобразия в нощта на 14/15 януари е гадна, но златна тема, която закопава Миков, Станишев и БСП (т.е. половината от омразните ви пулитици). Изяжте я , развейте я, раздухайте я... темата е много важна и е престъпление да я проспим. Другите теми  са дреболии. Ние или сме Европа или сме Хондурас...
Ако сме поне малко европейска държава, трябва да има 30 осъдили полицията, 5 осъдили България в Страсбург за много пари, 20 уволнени полицай и оставка на министъра на МВР.  Това е минимумът. Другото са сюжети от любимия ви Дзифт.


image

image

image



5.  В няколко статии се възмущавах от наивната, неопитна, детиска позиция  на организаторите на протеста. Всъщност това явление има и друга страна.: Последните 20 години по-песимистичните от нас повтарят, че за да се роди нормално общество трябва както Моисей е водил 40 години народа през пустинята...да дойде поколение, което не помни робството....
Докато си го приказваме го доживяхме. Днешните студенти, еколози, майки и други млекопроизводители са родени след комунизма. За тях той е нищо повече от историческо събитие, каквото за мен е Пражката пролет или Корейската война. Те са родени свободни, в страна, в която до онзи ден никой не биеше заради политически убеждения. Родени са в страна, в която да крещиш на площада че Премиерът е "пе-ерас" е нещо в реда на нещата.  Затова за тези дечурлига е много лесно да заявят, че Демокрацията се е изчерпила, от Парламента няма смисъл... лесно им е да го кажат, защото са получили демокрация, свобода и парламент с люлката си, по наследство, на готово... Подобни високопарни глупости  на нас, с червените връзки не биха могли да ни дойдат на ума...
Нещо повече. Голямата част от днешните студенти са били на 6 години по време на протестите срещу БСП от 96-та. И ако за нас е нормално да търсим аналогия, смисъл, приемственост и политическа връзка с онези събития, които са белязали младостта ни, то за днешните студенти темата е абстрактна, както Международния младежки фестивал от 68-ма, за който се караха "дейците на художествено-творческата интелигенция"  Карбовски и Пасков...




Тагове:   внимание,   обръща,


Гласувай:
0



1. doaiva - Съгласна
19.01.2009 09:52
но с едно уточнение за 1вата тема : "България с разпръснати из нея турски тоалетни" е истинската идея на твореца. Нека не се поддаваме на медийна манипулация. Тези неща наистина се делят. Дори за турските работници в Германия осигуряват специални такива из работните им общежития. Тъй, че посланието клони в друга посока...
цитирай
2. ianchefff - ~
19.01.2009 09:53
1-во: не разбрах защо художникът бил откачалник??

2-ро: Металика в Москва - 500 000.
Някъде там. 10 000 биха се загубили в единия ъгъл на Червения площад.:))

3-то: иначе добре си го написал като за софиянец и аристократ...:)))
цитирай
3. анонимен - Добрите хора са слаби, когато са сами
19.01.2009 10:18
За да се увеличи броят на хората, които искат да бъдат добри не е важно да отидат да викат на площада.

Важно е да се събират с добри.

На площада няма и няма да има добри хора.

Защото страхът не позволява.
Защото напрежението е голямо.
---
Защото лошите се изкушават да смажат добрите.
---
Доброто трябва да се крие и " кътка" докато порасне.
Изваждане на площада на младите добри хора е активно мероприятие.
Страхотно измислено и направено.
Онези са майстори.
А добрите ги подценяват и ги бият.
Не подценявай врага си !
Не изкушавай врага си !
Не се показвай на врага си !
Уважавай врага си !
.....
Успешна седмица на всички !
цитирай
4. анонимен - Съгласен
19.01.2009 10:25
Преди няколко месеца имах работа в сградата на УАСГ (ВИАС) в столицата. Имах нужда нали :) и посетих определеното място. Направи ми впечатление мръсотията, липсата на хартия, липсата на ръкохватки на чешмите. Това в мъжката тоалетна. В женската не съм влизал ;) А абревиатурата означава архитектура, строителство, градоустройство.

Ковачки не направи ли опит да купува гласове на работниците си на последните избори в полза на ДПС? Той е доста заможен и „добре“ работи с паричния си ресурс.

Безобразията в полицейските участъци трябва да се раздухат. Но нали именно заради това полицейските протести бяха бързо и качествено притъпени за поне месец. Защото, когато гледаме едни пушещи и до известна степен незнаещи какво искат, веднага се сещаме за изпълненията им по време на гражданските протести миналата седмица.

Пушил е, но не марихуана. Пил е, но вода. Чупи глави на старци и ученички, държейки ръцете си в джобовете.
Що е то?
цитирай
5. анонимен - Владимир Йосифов
19.01.2009 10:31
Не гледайте гората !
Гледайте дърветата.
Стига с тази таолетна.
Сички таолетни са такива ШОТО и ние сме такива.
Важно е да се откроят кои не са такива.
Кои знаят какво е тоалетна и кои кенеф.
Кои се измиват и кои се секнат кат се изпикат.
Шото хората ни гледат.
И се гнусят от великите българо - славяни.
Не пускайте козите в гората, защото ще изядат младите дръвчета !!!...!!!
цитирай
6. анонимен - т. 4
19.01.2009 10:47
е много важна. Аз се замислям защо не се раздухва. Гледах пресконференцията на ДСБ и забелязах, че журналистите се държаха като че не вярват твърде на тези млади хора. Защо ли? Журналистите са възпитани в автоцензура за да не обидят някой политик, защото е лошо за имиджа на самия журналист и на медията, която представлява.
цитирай
7. tomov8 - Демокрацията е на площада
19.01.2009 11:23
Демокрацията не е мрънкане под сурдинка,, в кръчмата, или пред телевизора. Демокрацията е на площада. Ако и там не може да се постигне, има и други средства.
цитирай
8. анонимен - POZDRAVI OT MONTANA
19.01.2009 12:57
Интервюто със Зануси в Панорама наистина си заслужаваше. Много смислени неща, казани от невероятен човек. Каза още, че само Русия днес парадира със славянството, за да печели влияние в страни като нашата. А също и че славянството, германството (като етнически критерии) са замрели още в 19 в. и не върви да се обръща внимание.
Поздрави за чудесния блог от Монтана!
цитирай
9. анонимен - Не си прав по последната точка
19.01.2009 14:02
Не си прав в категоризациите си и обощенията си по последната точка. Комунизмът е огромно петно в родовата памет на семейството ми, голям отпечатък и в моя живот, и в развитието/деградацията на моята и твоята родна страна. Животът си бих дал, за да живеем аз и моите близки най-сетне в една подредена и европейска България (не Хондурас), без номенклатурчици, агентурници и обикновени техни лизачи, а това се постига единствено и само по пътя на демокрацията, демократичните инструменти, „пУлитическото“ представителство във властта, поверено на определени „пУлитици“ от една определена партия. Студент съм, протестирам всеки ден от 14.01 насам (срещу комунистите ще протестирам цял живот) и мой представител в Народното събрание на Р България е Веселин Методиев - зам.-предс. на ПГ на ДСБ.

Поздрави,
Борис Димов
http://borisdimov.wordpress.com
цитирай
10. templar - ти пък къде се буташ между шамарите :)
19.01.2009 14:06
Ти си ми ясен. Говорим за масата твои колеги, които нямат родова памет и се надпреварват да заекват глупости срещу "пУлитиците" . Както и чудовищни глупотевини за някаква "Мажоритарна избирателна система" за да можели да гласуват не за партии, а за личности...по-голяма измислица не съм чувал от времето на 800-те дни.. трябва да се мисли преди да се плещи. С калкулаторче и молив в ръка. Утре ще размажа идеята за мажоритарна система.
цитирай
11. анонимен - Хаха :) Длъжен бях да вметна
19.01.2009 14:44
Иначе - последната идея е за смесена избирателна система, даже по-скоро по подобие на немската. Аз съм твърдо убеден обаче, че от мажоритарен вот ще намажат, ако не единствено, то най-вече „другарите“, защото те си имат средствата и „ноу-хау“-то да направляват стадото към любов към конкретни „герои“ и „спасители“ - правят го от десетилетия. Типичен пример са двата мандата на Гоце и все още ширещата се всенародна любов към него.

Точно затова с интерес очаквам да видя какво ще напишеш и по тая популистка тема, защото по мое убеждение, щом Гоце и Слави Учиндолски се плюнчат по нея, то неизбежно има някаква уловка.
цитирай
12. анонимен - Шпицкомандаджия
19.01.2009 14:44
Тамплиер, съгласен съм с това, което си написал.

Тъй като писанията ти гравитират около темата комунизъм/наследници на комунистите/антикомунизъм, бих искал да знам, какъв е критерия ти за антикомунизъм? С други думи, кой човек определяш за антикомунист?

цитирай
13. анонимен - Алеко за мажоритарната система.
19.01.2009 15:41
Точка 3 от статията на Домакина е практически пример за мажоритарна система в БГ вариант.
цитирай
14. анонимен - @12
19.01.2009 15:42
Кадърен, работещ човек, независимо дали е собственик или нает при конкурентни условия.

и/или

Човек, който е пострадал от комунизма. Спряно е развитието му, нещо има щети по рода си и оттам формиране на недобър начин на живот. Жертва на комунистическо престъпление като Възродителен процес например.
цитирай
15. анонимен - С носталгия за Червената гвардия - Сандо
19.01.2009 16:22
Ех, да беше жив Лев Давидович да види как и в наши дни уважаваме паметта му, използвайки неговите прийоми за манипулация на масите - провокация, диверсия, дезинформация... Хвърли на плебса кокал за глозгане, а през това време прави каквото си искаш! Разправяй му приказки за тоалетни чинии, пускай му пияни провокатори и фашиви манифестации, а той ще ти ръкопляска и благодари за великолепния спектакъл. Защото му е скучно, защото и той иска да съществува в нещо като сапунките по телевизията. Това е толкоз просто и логично... И йофтинко! Да, другарю Троцки, в наши дни хората са все същото стадо овци, та даже и още по-тъпи.
цитирай
16. haralanov - Та...
19.01.2009 18:23
Вчера,някой си panchev.blog.bg се е опитал да пробута евтините си бълнувания за мажоритарната система.Виж само колко въпроса съм му задал и как ми е отговорил той.Евтенийте в Бегето,нямат край!
цитирай
17. grigorsimov - Поздрав за написаното
19.01.2009 18:27
Но и 'спасителният' еврооптимизъм е илюзия и заблуда, защтото почти всичко което се случи у нас след 10-ти ноември, е под пряка, явна или задкулисна, диктовка от Европа. Това са и 'политическата ни класа' и нескончаемите реформи на правосъдие, образование, здравеопазване, земеделие и каквото се сетите още. А целта (и резултатите) от всичките тези нескончаеми реформи, е дезорганизация, неефективност и доунищожаване на всяка рационалност, народополезност и нравсрвеност!
А славяномразието и германомразието, са дело на онези, които са довели славяните и германците (по различни начини и в различна степен) до днешното им фактическо състояние.
цитирай
18. анонимен - Не ви ли писна да вярвате в тия ата...
19.01.2009 19:01
Не ви ли писна да вярвате в тия атакистки теории на конспирацията? Аз бих се уморил за толкова време.
цитирай
19. анонимен - за тоалетната инсталация
19.01.2009 19:46
Президентът олицетворява нацията ни, а той е първо поколение- с тоалетна в къщи а не на двора и първо поколение- с обувки, така че всичко си е, както трябва.
цитирай
20. анонимен - kade e towa?
19.01.2009 21:17
http://www.youtube.com/watch?v=DB6fkAPJ2iU
цитирай
21. raylight - Младите
19.01.2009 21:26
са прави в това, които не искат да се случва, но им трябваме ние да им предложим алтернативата.
Що се отнася до славянството, искрено се радвам, че по канал 1 дадоха Зануси, дано им просветне малко от малко на хората. Славянството е начин за обезличаване, особено при нас, които не сме славяни по нито един признак, дори езиково - подготвен съм да споря с който и да е филолог по въпроса.
цитирай
22. анонимен - Траките са Българи
19.01.2009 22:50
Грамотният читател веднага ще възнегодува срещу това заглавие. Ще рече - не е възможно траките да са българи, объркал си приоритетите, приятелю. Виж, българите да са траки - иди дойди, но траките да са българи - това е все едно да поставиш каруцата пред коня. Траките са древен народ, а българите - сравнително нов.
Читателю, изслушай аргументите, пък тогава прецени правилно ли е или не твърдението "траките са българи".
http://ziezi.net/trakite.html
цитирай
23. анонимен - Пеласги, Траки, Славяни, Българи са един и същ народ
19.01.2009 23:32
И този народ живее на, и около, Балканите от хиляди години.
Доказателства: Ганчо Ценов; "Веда Словена" и много други косвени доказателства.
- Григор Симов
цитирай
24. анонимен - Няма такова нещо. Пелаги, траки и ...
25.01.2009 14:17
Няма такова нещо.Пелаги,траки и прочее все са българи.Не си присвоявайте чуждата история! И не си измисляйте фалшива българска история!
Колкото до славянството.Ами сменете си езика за да не сме славяни.То е като македонците. "Внуците" на Александър Велики.А що говорите български бе аланколум?Александър и Филип не са лафали на български?
Все ми е едно дали ще признаваме че имаме славянски произход или не?Обаче защо западняците толкова настояват,че няма такова нещо славянски народи?Ами разделяй и владей,толкова е просто.Връщаме се във времето на Калоян и Балдуин Фландърски.А поляците са едни вече понемчени славяни.Ето това ще отговоря на пан Кшищов.Бия поляк на шах.И той ме поздравява с несмската дума ГРАТУЛИРЕ.Аз пък съм учил немски и знам какво означава в превод.Оказа се,че поляците използват същата немска дума и в полския език почти без промяна.Много показателен факт нали?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: templar
Категория: Политика
Прочетен: 3798266
Постинги: 428
Коментари: 2648
Гласове: 10559
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031