Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2009 08:09 - Живот в нули и единици (илюстрована биография)
Автор: templar Категория: Политика   
Прочетен: 9461 Коментари: 0 Гласове:
17

Последна промяна: 10.12.2010 09:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Имко-2 - първият, най-любим и единствен разбираем компютър до ден днешен. Трябва да е било 84-та,  когато института на баща ми получиха Имко от 0-лева серия, който се озова у дома за разучаване. Така от грамофона и плочите с детски приказки скочих направо в Електонно-изчислителната ера. През  86-та се записах на кръжок по информатика към пионерския дворец.
image

Имаше една доста добра детска книжка "Ключ за компютър. Въведение в бейсик"  , благодарение на която си направих програми за решаване на геометрични задачи - по дадени две страни на правоъгълника, да изчисли лицето и т.н..

image
Винаги съм смятал, че компютърните игри са нещо скучно, което възторгва истински само по-глупавати хора. Вероятно причината е, че нямах нужния хъс, нито търпение да ги разучавам. Все пак, и аз не бях подминат от barinwash-bullshit - чалга-офталмологичната вълна.  Аztek беше игра, в която човека скачаше по тези стълби, търсеше съкровища и от време на време застрелваше по някакво зло.

image
Каратека - това вече е друго нещо. Тук съм прекарал месеци, но то не спада към раздел "електронно-изчислителна техника", а към друга страст - бойни изкуства, за която ще пиша някой път, когато реша че ми се пише. Сложете в добавък и Шогун, който течеше по телевизията... тази принцеса в замъка съм я целувал повече от жена ми.
Имаше още една идейна игричка - ПВО, където с едно оръдие сваляш прелитащи отгоре самолети (съветски;)

image
Синклер - много авангарден английски компютър. Беше нещо като ДСБ-то - толкова добър, че почти за нищо не става в заобикалящия го свят от ракийка и слатка (зеле и моркови с много оцет).  Този компютър имаше интерфейс (тогава така се наричаха хардуверните приставки) с който се включваше към цветния телевизор. Революция.! Като информационен носител имаше два варианта: а) обикновен касетофон с касети и б) специално флопи със специални микро-дискети на фирмата Синклер. Всъщност, единственото за което аз ползвах, беше много смешното принтерче с лента широка А5, със сребърен станиол, който иглите прогарят. Беше много ефектно да си правя обложки на касетките.
А един приятел на баща ми си беше направил лаптоп от синклера и телевизор Юнос, който ползваше дори в самолет.

image

Правец 16. В него си бях направил телефонен указател в редактора PE-2. Мъчех се да уча някакви работи за компютрите, но там някъде му изпуснах края

image
Това се вика "Компютъра" Всъщност момента, в който тези машини изгубиха своето очарование. Вече дори не помня колко на брой такива безлични бели щайги минаха през бюрото ми - разликата беше само в XZM165WS И други напълно безмислени букви и цифри в грозни таблици на някое листче наоколо.


image
Моят принос в антифашистката борба. Със сигурносъ съм убил повече нацисти  отколкото всички активни борци са виждали на кино през живота си. Е, аз си представях че са нашите комунисти и мачках наред..."templar го направи със замъка Волфенщайн, ще го направи и с паметника на Съветската армия..."

image
Този се появи около сватбата. Балдъзата го купи на разпродажба от някаква фирма. Дел - истински, много качествен и надежден. Смених го преди 4 месеца с друг черен безличен сандък от онези белите ;)

image
Да живее капитализма, експлоатацията на широките народни маси, доларите, уолстрийт, световното юдо-масонство и големите алчни корпорации. Да живее Джордж Буш младши и ястребите в Държавния департамент! Да живее вифито в Bytheway (Лозенец)." ...и ще познаете вифито и Li-ion-  ната батерия и те ще ви направят свободни"
image

Виж също: 
Живот на колела (илюстрована биография)


Тагове:   таг,


Гласувай:
17



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: templar
Категория: Политика
Прочетен: 3797891
Постинги: 428
Коментари: 2648
Гласове: 10559
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031