Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2008 09:19 - За негативизЪма
Автор: templar Категория: Политика   
Прочетен: 11711 Коментари: 37 Гласове:
0

Последна промяна: 07.08.2008 11:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Здравейте подлучени тиквички мои,

В последно време най-различни непознати люде, попаднали на блога ми ме критикуват за "многото негативизъм", който струи от постингите ми. Това ме впечатли и ме накара да се замисля. Не оспорват тезите ми, не влизат в спор по същество, но не харесват изказа ми - вижда им се груб, обиден и прекалено негативен. 
Може би аз не се спрявям добре с писането. Един от първите ми уроци по политика гласеше:
"Ако твоето послание не достига до хората, виновни (тъпи) не са хората, а ти. Проблемът също не е на хората, а е твой"

Затова реших да поразсъждавам над темата за негативизЪма и да смънкам няколко нескопосани недомлъвки в свое оправдание.

...Аз, такова....ъ-ъ-ъ... значи...

1. Не съм негативист. В този блог се опитвам да споделям мисли и чувства, да общувам и да търся истината за нещата. Отварям се да споделям със съвсем чужди и непознати хора. Правя го, защото вярвам, че доброто е възможно, че го има, че бисерите се търкалят между свинете и си струва усилието да ги намерим, излъскаме и подредим в някоя красива кутия от бонбони "Роял" (мод.1939, фабрика "В.Пеевъ" - придворенъ доставчикъ). Без да съм глуповат оптимист, си мисля, че си струва усилието да си отваряме очите и да съхраним чувствителността си.

2. Провокирам съвсем умишлено. Друг урок по политика (GOPAC-trust, USA 2001) гласи, че "политика има там, където има конфронтация".  Т.е. политиката се крие в различията между хората, в различните виждания за пътя по който трябва да върви обществото. В диалога и избора между тези различни виждания се крие смисъла на демокрацията. Ако няма конфронтация, значи няма различни виждания, а това е възможно само в диктатура или в общество-блато, в което на никой не му дреме за общото благо, а само за ракийката-салатката(страхотен израз, току-що го измислих с тиренце, много си пасна, звучи като "марксизма-ленинизма" и значи същото). Затова и аз съвсем умишлено търся конфронтацията и провокацията, повдигам теми, които са на ръба на собствените ми разбирания и се опитвам да влизам в диалог по тях. Обикновено в рамките на този диалог самият аз упражнявам, предизвиквам, затвърждавам или пък променям позицията си. 

3. Езикът. Начинът на писане идва отвътре. Нямам претенцията да съм "пишещ човек", и не изпитвам никакъв фетишизъм към писанията си. Не изпипвам текстовете, нямам намерение да ги издавам, изливам мислите си така, както дойдат. 
Много обичам сарказма, цветистите изрази, иронията, самоиронията, присмивачеството. Не е злоба, а по-скоро черен хумор. Хората, повлияли стила ми на писане са Иво Беров, д-р Н. Михайлов, покойния Иван Стоянович и още няколко цветисто-каканижещи чешити, чиито стил винаги ми е бил забавен. Казвам "повлияли", защото никой не ме е учил на нещо, просто съм ги чел и съм оставал с приятно чувство, запомнял съм изрази, конструкции и т.н. без те или пък аз да го искам. Това няма нищо общо с политическите ми виждания или с техните такива. Имам силна слухова памет. следил съм внимателно и с интерес целия "политически дебат на прехода" от парламентарните речи до неграмотно написаните плакати на протестиращите срещу акциза на ракията. Без да го искам съм формирал "база данни" с лафове, смешки, изрази, гафове...

4. Отношението ми към останалите хора. Много искам и надявам се в голяма степен успявам никога да не обиждам някого лично. Едва ли някой читател или събеседник може да си спомни да съм се обърнал към него с обидна дума, епитет или ругатня. Използвам сарказъм и ирония, да. Но никога не казвам "Ти си тъп", "кретен" и "не те е срам, така ли ви учат в училище :)" Опитвам се да уважавам всеки отделен човек. Принцип ми е да не съдя другия. Опитвам се да бъда смирен и нямам моралния пиадестал да раздавам квалификации към "ближния"

Н О :

5. Уважението ми е само към отделния човек. Нямам никаква милост към групите хора, негативните типове поведение, стереотипите, които ме дразнят и лошите социални явления. Тези "типове поведение" са характерни за определени СОЦИОЛОГИЧЕСКИ ОБОБЩЕНИ  обществени групи. Към тези социологически категории: чалгаджии, комунисти (по идея, по партийно членство или по биография)селяндури (градски простаци) , мутри, неграмотници, гъзари и всякакви цървули превръщащи града в село, а обществото в блато... изливам цялото си отношение без остатък. Не спрямо отделния човек, личност, защото всеки отделен човек е Бого-подобен образ и може да бъде спасен, може да намери прошка, покаяние... и е по-голям от мен. Но спрямо групите хора, виреещи и влияещи в обществото.

6. Не съм релативист. Вярвам, че има изначални еднозначни и непроменими критерии за добро и зло, а не "според зависи". Вярвам, че сред причините за обществото-блато е липсата на различя, на идентичност, на разграничение между доброто и злото, размиването на границите, превръщането на черно-бялото в сиво. Затова често умишлено с възпитателна цел ПРЕЕКСПОНИРАМ различията и границите от всякакъв тип. Вярвам, че границите са полезно нещо. Държа да се знае какъв съм аз, какъв си ти и по какво се различаваме до девето коляно назад. Да не си мешаме капите и да не се правим на равни, защото не сме. Ти може би си постигнал в някоя област неща, които аз никога няма да достигна. Имаш уважението ми за всичко това. За мен родовата памет е много важна и стои много високо в йерархията на ценностите ми, както и православната вяра. В родословието си, което познавам до 17-ти век нямам неграмотни хора, нямам хора живяли в село, притежавам дипломите на последните 4 поколения в рода си, както и детските учебници по френски на пра-баба си. Гордея се с тези неща и ги смятам за преимущество и предпоставка за това, което съм. Не се гордея и не парадирам с личните си постижения - аз съм само "брънка от веригата" на рода си, най-малкия. Уважавам поколенията родени преди 1930 повече от родените след това. Семейството като институция, като тайнство, като общност, като духовна връзка, като ритуалност дори, е много важно за мен. То има значение и за преценката ми за хората и за избора ми дали и колко да ги приема или да общувам с тях. Уважение всекиму, но съпричастие - по избор. Това чувствам, това пиша. Аз съм това, ако не ви харесва, не ме четете. Ако понякога се случва неволно да изразявам мислите на други хора, имам претенцията да изразвам чувствителността на хората от моята черга (поне 4-то поколение градски жители, с учебници по френски на пра-бабите си и лампови радиа Telefunken:))), а не на целокупния български народ. За другите "биографични класи" - да пишат те самите, ако им се пише. Аз ще ги чета с удоволствие и уважение.

7. Не се взимам насериозно. Този блог не е дисертация, нито "манифест към българския народ" . Просто един човек, който се опитва да бъде чувстващ и мислещ и да не губи сетивността си за доброто и злото, красивото и грозното, сутрин докато си пие кафето нащраква по няколко думи в блог за лично удоволствие и забавление. Понякога се получава нещо хубаво, понякога - не. Зависи от това как се чувствам, какво съм чул по радиото в колата, дали някой ме е ядосал или пък ми се е усмихнал, дало жена ми ми е изгладила трогателно добре ризата или пък  е изхвърлила на боклука грижливо събраните костилки от кайсии, коитпо един ден щях да счупя и изям на балкона.. т.е. всеки който иска да ме обори, може да се порови в някой стар постинг и да намери някоя глупост, писана когато не съм бил във форма и да ми я навре в лицето. Но от това не следва нищо. Освен, че въпросния човек си е загубил времето да се рови в старите ми писания, вместо да се обади на родителите си и да им засвидетелства обичта, която заслужават, за което все не намира време...

Бъдете здрави!



Тагове:   негативизЪма,


Гласувай:
0
0



1. drake - За негативизма
07.08.2008 10:07
Негативизмът много често е чист реализъм. За какво те критикуват хората , не знам нито е моя работа да те съдя. Според мен си правото си да изразяваш всяко мнение независимо от оценката на другите. В крайна сметка всеки читател има свобода на избор: ако не му хареса един блог може лесно да отиде на друг. Затова и аз не бих си позволявал оценки за субективните послания на един блог, а само за качеството на аргументите изложени в него. Така че не обръщай внимание и пиши каквото ти харесва , важното е на теб самия да ти доставя удоволствие.Успех.
цитирай
2. анонимен - Поздравления
07.08.2008 10:19
Един от най-силните ти постове.
Въпреки че, те харесвам много, наистина много, си позволявам да те критикувам защото, понякога се увличаш и коментираш само една прослойка, а за съжаление за ситуацията в държавата са /сме/ виновни всички.
Дори и ние обикновенните българи.
Виновни сме за ОВЧЕДУШИЕТО СИ.
И мисля че това е най-големия враг на идетичността ни.

Давай напред.Изпитвам нужда да чета блога ти.

Твой верен "проф. Вучков"
цитирай
3. roksolana - :)
07.08.2008 10:32
Бъди здрав!
И чувстващ, и мислещ! :)
цитирай
4. kosara2008 - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
07.08.2008 10:37
едва ли някой друг...би го казал по - добре, благодаря ти за този постинг и за всички останали...цялото,

харесва ми да бъда тук,...макар да не съм "тиквичка"...ммм много е вкусно това ястие:)

сърдечен поздрав
цитирай
5. spasunger - ...
07.08.2008 10:47
Не се ли казва "негативизма"?
цитирай
6. templar - spasunger,
07.08.2008 10:51
в профилът ти пише, че си на 30. Може би помниш, че в детството ни на власт беше "другаря Тодор Живков", който беше алфата и омегата, слънцето и въздуха, мъдър държавник и голям ръководител.

Та той говореше доста неграмотно и смешно. Казваше социализЪма и комунизЪма, както и капитализЪма и империализЪма. С това "негативизЪма" се опитвам да парадирам другаря Т. Живков, все пак онзи ден му беше годишнина. Поставил съм главно Ъ, точно за да подчертая, че е неправилно.
цитирай
7. анонимен - Спокойно
07.08.2008 11:32
Спокойно! Всички сме различни. Ти пишеш добре, пишеш интересно. Затова и те чета и си правя труда да коментирам емоционално, но не заядливо (поне така си мисля). Никога в анонимните си - защото нямам стимул да се регистрирам - коментари няма да те нападна лично, но може би със същата емоция, ще дискутирам за това, което си написал. Ако не беше интересно, нямаше дори да те чета. Е, интересно е - сега да не ти пораснат ушите.
Споделям и мнението ти за семейството и семейнните ценности. Нито аз от теб ще направя либерал, нито ти от мен консерватор или както беше казал цитираният от теб др. Тодор Живков "Другари, нито аз направих Крайски комунист, нито той мен социал-демократ.".
Нека ми бъде простено ако съм излязъл някога от добрия тон, но то е защото мисля, че когато корабът потъва, моряците не трябва да се бият помежду си и да се изхвърлят зад борда, а заедно да опънат останалите платна и въжета по кораба, и да ритнат калпавия боцман от руля. Ето това не виждам нито сега в теб и твоите съмишленици, нито го виждам в историята на българските консерватори. Добро и зло, справедливост и държавност са темели около, които пак (за съжаление) трябва да се обединят хора с различни политически виждания в името на това да обърнат кораба от бандитско - азиатската му посока.
Поздравления!
цитирай
8. анонимен - Иванка
07.08.2008 11:33
Поредния силен постинг!
Благодаря на Бог за това, че ти е дал дарбата така точно и магнетично да пишеш. Аз мисля като теб и се старая да живея праведно, затова твоят блог е небето, което всяка сутрин преглеждам с радост.
Бъди здрав и не променяй стила и акцентите, че ми е писнало от блудкави и празни писания вредом.
цитирай
9. анонимен - Спокойно 2
07.08.2008 11:36
P.S. Тиквичките са по-вкусни с чесън, ще ме извиняваш - ако и да намирисва :-)
цитирай
10. luben - не влизам
07.08.2008 11:37
в кой знае колко подробности (освен ако не се намери някой пикльо, който се мисли и се вижда като величие - тогава е удоволствие да му покажа нищожеството му) и е възможно да съм изпуснал много от твоите "недостатъци" и неща, за които си бил критикуван. Ала не ми пука - позициите ти, знанията ти и стила ти са чудесни. Май бях споменал веднъж, че пи-ара и лицето на десните партии губят, като не се вслушват понякога в тебе :)

Иначе ... по точки:

1. Готино е, че споделяш. Дали си негативист или не е избор на читателя - когато критикуваш за мен си прав, но за Димитринка станишева си негативист. Е и? Няма да и се оправдаваш я? Пък и си пускал доста позитивни неща - в дъ бест се виждат прекрасни, позитивни работи (за С. Попов, за царете ни, има доста).

2. Провокациите са си готини. Остроумни. Уроци по политика не съм взимал, но съм слушал много дебати между политици в страни със многовековни традиции в политиката. Американците ... не са най-върха в тази област, но и те определено си имат затвърдена, шлайфана и добра позиция (и знания) по темата. Според мен де. Също съм забелязал, че може да си уточниш позицията или да влезеш в разумен диалог, за разлика от някой кон с капаци. Това ми направи силно впечатление.

3. Езикът си ти е добре. Можеше да набереш и лафове от стачката на учителите. Имаше много и ужасно некултурни прояви там - докато е "нормално" производителите на ракия или оглеждащите телета да имат проблеми с писането или изразяването, то някои прояви с простащина от учителската стачка според мен неправилно бяха подминати.

4. (и до някъде 5) - човек минава през различни етапи в живота си. Според мен като млад е по-краен, а след това намира някаква умереност (за някои неща само - за други става още по-краен...като позиция) в израза, защото познава повече примери и ситуации в живота. Който не е черно-бял.

6. По повечето неща съм съгласен, макар и да се чудя лекичко за онази поне 8-9-10 поколения назад грамотна двойка и съдбата на всички наследници, имащи късмета да намерят образовани/грамотни хора. Доста съм се ровил в историята (и моята рода - откривал съм от преди 5-6 поколения хора най-вероятно неизучени а и в един момент ми се губеха източници) и да ти кажа - хич да нямаш селски/неизучен "екземпляр" в цялото това дърво - доста невероятно е. Но не е и невъзможно. Животът е интересен и заради това, че има много и неочаквани ситуации/неща. Това си е една интересна тема за чашка, която може да прерасне в цяла каса :)

7. Това е повече от ясно. Можеше да не го споменаваш :) sapienti sat - както са казвали преди 2 хилядолетия :)
цитирай
11. lambo - БИТКАТА ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ
07.08.2008 11:49
е най-важната част от живота ни ...

Тази битка се води изначално, откакто съществува човечеството.
За тази естествено разбираема, лесно откриваема и много трудно отстоявана АКСИОМАТИЧНА СПРАВЕДЛИВОСТ

Заради успеха на тази битка според мен са разрешени всички подходи,
за които пишеш по-горе
цитирай
12. gantree - @ templar
07.08.2008 11:56
Готин коментар.
Две неща, ако може:

1) Към "социологически обобщените" групи имам една претенция - селяндурите не са "градски простаци". Селяндурите са простаците по селата. По селата също го има това деление, на простаци и ... не-простаци. Познавам и съм приятел с много интелигентни и умни хора, които са родени, живели и живеят на село. Изключителни хора, мога шапка да им сваля и да се поуча за много неща от тях. Та, онези, които се различават от тях по смисъла на своето безполезно съществуване са именно селяндурите.
Градските простаци ... аз лично за тях казвам "шушляци". Главно заради складово-илиенската им външност, а и вътрешност.

2) Казваш "уважение всекиму, но съпричастие - по избор". Мисля си, че тук объркваш уважението с учтивостта. Не можеш да уважаваш т.нар. "всеки срещнат". Уважението и почитта следва да се основават на нещо или неща, които са СЛЕД познанството. Уважават се хората ЗАРАДИ нещо, което са направили за себе си, за някого и/или просто за другите. Виж, да си учтив дори и с напълно непознати хора, които виждаш за пръв и последен път през живота си - така може.
Та това, което имах предвид е - "Учтивост всекиму ..." и т.н.

Поздрави.
цитирай
13. templar - gantree
07.08.2008 12:01
много точен коментар за уважение и учтивост. Благодаря ти.

Колкото до селяндурите, аз така наричан всички простаци, които се изявяват като такива в моята среда (т.е. град София), независимо от произход, месторождение и постоянен/времен адрес.

Не познавам добре хората по селата, но впечатленията ми (от риболов, екскурзии..) са по-скоро симпатични. Там хората са зевзеци и чешити, имат си собствен облик, което ценя. Ако не къркаха като змейове... Но нямам предвид и не визирам жителите на селата. Виж, техните внуци, дошли в София и шляпащи с джапанки по Витошка, носители на ланци тип "куха плетка" - смерт...

всъщност учтивостта е външна форма. Като казвам "уважавам" имам предвид, че не мразя и не гледам отвисоко никой отделен човек, приемам всеки по християнски, като Божа твар с шанс за спасение до последния си дъх, гледан през погледа на грешник (moi).
цитирай
14. gantree - @ templar
07.08.2008 12:16
Няма защо, аз самият много дълго съм се лутал, докато проумея ясното разграничение между уважението, което десетки хора незаслужено изикват от мен, и учтивостта, която аз единствено им дължа. Много хора живеят, лутайки се неосъзнато между тези две коренно различни неща.

Между селяндурите и градските простаци разликата е наистина малка. Много често тези две групи хора се припокриват една с друга, и сигурно затова градските простаци кръвно се обиждат, като ги наречеш по името, което са носили по селата. Но все пак следва да го има това разграничаване, тъй като в противен случай разделението става "град-село", като априори се приема нещо напълно невярно - че в селата живеят едните, а в градовете - другите.
"Шушляци" става, даже много им отива. Представи си го съответния шушляк с илиенския му костюм от горнище, долнище и джапанки, и ще видиш как си пасват като палец и показалец.
цитирай
15. templar - благодаря за добрите думи на всички ви
07.08.2008 12:21
радвам се, че се кефите, макар и да го правя за да се кефя аз...

Иванка, по повод коментара ти се сещам за една забавна случка, която ще разкажа, пък дори и някои да пропикаят газ:

Веднъж в един формат "десните" се опитвахме да умуваме над някакъв казус. Редица мастити депутати и лидери се пуйчеха и исказваха и надрънкаха ред глупости, които не даваха решение на задачата. Тогава в залата влезе Иван Костов, чу обобщението на дебата, каза си мнението (което просто и ясно решаваше задачата) и излезе. Направи го с лекотата на учител по бойни изкуства, който поправя движението на ученика си и минава към следващия. Тогава обявихме пауза за пушене и един десен лидер, който не е фанатичен костовист като мен, знаейки че аз съм "талибан" дойде и ми каза "Костов е небе, а ние останалите сме мравчици, някъде там долу, това е истината" Това за небето си остана като лаф, който често използвам, когато някой разпенен либералин тръгне да ми обяснява, че ДСБ не е партията на Костов, а на гражданското общество. Казвам му "Костов е небе, а ти си мравчица някаква там долу"... следват познатите от вестниците обвинения в авторитаризъм и сектанство, които толкова ме забавляват :))

Хей, това е лафче, закачка, пикантерийка, майтап, да не седнете сега да обсъждате Костов, защото ще ви трия (сериозно, в моя блог това е забранено)

Бъдете здрави.
цитирай
16. gantree - @ коментар 15
07.08.2008 12:23
Защо учтивостта да е външна форма? Не си ли забелязвал колко признателност се изписва по лицето на всеки непознат, когато се отнесеш подчертано учтиво към него? Колкото до приемането на всеки по християнски - не искам и не мога да коментирам това, тъй като аз самият имам известен проблем с обичта. За мен уважението и обичта са прекалено драгоценни Дарове, че да си струва да ги пилея с пълни шепи по посока на напълно непознати и незаслужили с нищо уважението и обичта ми хора.
На такова пилеене с пълни шепи според мен са способни само светиите.
А аз съм обикновен човек, с много лични недостатъци и проблеми.
цитирай
17. templar - защото
07.08.2008 12:36
ми се струва, че съм учтив заради себе си и собственото си възпитание, а не заради човека отсреща. Дори и в казармата не се научих да бъда груб :) Учтивостта ми е дълбоко егоистичен, егоцентричен, елитаристки ако щеш акт.

"..ако в тълпата лорда в теб опазиш /в двореца своя чист човешки смях/ако почиташ всеки, но не лазиш/ ако от свой и чужд не те е страх...
(Р. Киплинг. "Ако")

Докато нареченото от мен "уважение", което ти правилно отбеляза, че не е най-правилната дума е заради човека отсреща- заради онова, което Бог е вложил в него (дори и аз да не мога да го видя в момента на срещата) и заради собствените си слабости и бесове, които добре познавам.
цитирай
18. luben - баси
07.08.2008 12:38
таман да кажа 2-3 думи за Костов и ми секна мерака :)

Здравето е най-важно. Колкото и шаблонно да звучи ! Макар и понякога да е тъжно да видиш здрави хора без дух или мисъл. Но ... да са живи и здрави ;)
цитирай
19. gantree - @ коментар 18
07.08.2008 12:47
Има учтивост "заради себе си", разбира се, но ние тук не говорим за нея. Говорим за учтивостта по отношение на другите. Включително и към уличните кучета из махалата, дето мога и да ги наритам, като мина покрай тях, но не го правя.

Да си учтив заради себе си е нещо друго, според мен. Да си учтив към себе си означава, например, като станеш сутринта, да се умиеш, да се избръснеш добре, да се облечеш елегантно, чисто и приятно и да се качиш в асансьора, вместо да се млатиш шумно по стълбите като шушляк.

Какво Бог е вложил в "него" понякога дори и самият този "него" не знае, та какво остава за нас. Освен това определено има хора немалко, които аз лично не виждам като Божие творение. Колкото и да се опитвам. Такива хора обикновено ми казват, че са произлезли от маймуните, и като ги гледам, в много отношения съм по-скоро склонен да се съглася с тях.
цитирай
20. templar - ама виж сега
07.08.2008 13:00
какво казват батовете, какво виждат у себе си и дали го виждат няма никакво значение. Аз не казвам, че не са тъпи и дразнещи парчета, а казвам, че след като Бог ги държи да шляпат по улиците, явно си има своите съображения, които аз низкия почитам. ("Той Бог за себе си си е прав", както биха казали обектите :))

цитирай
21. анонимен - Иванка
07.08.2008 13:35
Хей, темплар, и аз съм "талибан"- ка, че има рима с името ми даже. Абе, И.Й.К. е математик и толкоз - аналитично, точно, ясно, кратко.
А за момчето от идеалния център на София и в името на задявката: Имам по-стародавна гражданска претенция, тъй като съм родом от Велико Търново и съм поредно градско поколение и по двете родителски линии, значи отпреди София да стане столица благодарение на един задрямал депутатин в дъното на залата. И по-добре така, че сега джапанките пляскат по Царя, а не по Търновските сокаци.:))))))))))
цитирай
22. luben - И какво
07.08.2008 14:33
му е на идеалния център? Предците на живущите там преди 100-тина години са си купили или построили къщите си с пари (не са били настанявани от МВР, нито са конфискували имоти) - били са успели хора и са си донесли парите от Търново или Русе, за да са част от съвременна България :) Да са в центъра на събитията и на културата ;)
цитирай
23. анонимен - Иванке
07.08.2008 14:35
Иванке, ти си от най-хубавия български град, който 66 години управляваше нашата София и България.
цитирай
24. анонимен - Аспержо наша, мы с тобой гордимся!
07.08.2008 14:46
Доста объркано, но искрено, а това в днешното двулично и внимателно изчислено време въобще не е малко.
Няма спор, че си от светлата страна на силата, но и тъмното те дърпа бая от време на време :)
Само не преигравай с благочестивото смирение, щото нещо ти убягва.
Остани си искрен по-добре.
цитирай
25. анонимен - Бъди все така негативен темплар. ...
08.08.2008 08:21
Бъди все така негативен темплар.Громи с всички сили селяните и селянията.Ти знаеш рода си от 3-4 века.В него няма един селянин.Тъй че давай,вурни селяните по селата!Имаш дипломите за висше на прабаба си и на прадядо си.Ще намериш и още!Копирай ги и сложи в блога си.Всички да им се възхищаваме.Може да разделиш градските квартали по образование например.И заселваш висшистите в елитния квартал за висшисти.Сренистите-в квартала за средно.А пък нишистите-в циганската махала.Още много идеи може да реализираш.А тук ще продължим да си говорим за негативизЪма и за позитивизЪма,може за оптимизЪма,капитализЪма и комунизЪма и т.н.
цитирай
26. templar - казах ли ви за конфронтацията
08.08.2008 09:33
ин-ян
Когато ти си негативист, те атакуват позитивисти, но ако ти станеш позитивен, другия става киселяк...

Това за разделението на градските квартали по образование не е мираж. Така е било някъде до39-та година...

"Докторската градина" - индустриалци и всякакви баровци

"Иван Асен II" - професори и академични кадри

пл. "Журналист" (долен Лозенец) - писатели, журланисти, лит. критици.

Около I английска гимназия - висши офицери

Между "Раковска" и големите 5 кьошета - Руски Паметник - средни и дребни държавни чиновници и нисши офицери

Ючбунар, Гевгелийски, Св.Троица, - бежанци от Македония

Коньовица - работници

Надежда, Малашевци, Подуене, Орландовци - села

Люлин - ливади с добитък

Красно село - вили на софиянци....

;))


цитирай
27. spasunger - 7. templar
08.08.2008 09:55
Главното Ъ го постави впоследствие ;-)
Но нейсе, разбрах ти пъкления замисъл.

А др. Живков, сигурен съм, си искал да го пародираш, не да парадираш с нещо :-Р

Ех, днес съм в особено граматическо настроение :-)))
цитирай
28. анонимен - Кварталите
08.08.2008 11:16
Templar,

Кратко допълнение към описаните от теб квартали:

1. Зона Големите Пет кьошета - Руски паметник - висши офицери (напр. ген. Владимир Заимов, ген. Никола Генев и др.)

2. Банишора - в групата на македонските квартали.

3. Коньовица - половин работнически, половин еврейски (на мястото на мола има Еврейско училище, а на мястото на 30-то е била Ючбунарската синагога).

4. Овча купел - вили на софиянци.

5. Славната ул. "Любен Каравелов" - домове на висши офицери от Генералния щаб, адвокати, университетски преподаватели, политици. Квартал сам за себе си.

6. Ул. "Московска" - домовете на едни от най-видните политически и банкерски фамилии (Буров, Димитър Петков, Губиделников, Жак Асеов).

7. "Стамболийски", "Позитано", "Алабин", "Леге", "Княз Борис", Екзарх Йосиф" - Малката Палестина.

8. "Княжево" - село.

9. Горен Лозенец -къщички на бяла работническа класа.

10. Емил Марков, Борово - ливади.
цитирай
29. анонимен - Кварталите 2
08.08.2008 11:25
Само че разделението по образование има много прагматична причина. В края на двасетте, през тридесетте и четиредесетте е бумът на кооперативното строителство в София. Така много адвокати, лекари и чиновници построяват блокове и понякога оформят цели улици. И до днеска в София на стари сгради стоят надписи "Кооперативен дом", а много хора наричат сградите в града "кооперация".
цитирай
30. templar - съпртежателски домъ
08.08.2008 12:02
или доходно сдание (здание) според волностите на стария правописъ
цитирай
31. анонимен - Доходно здание :-)
08.08.2008 13:46
По доходните здания много си падали наследниците на барон Гендович. Такива още има в София по долната част на "Цар Самуил". Правоъгълни постройки с голям вътрешен двор и входове откъм общата стълба.
Сега на семейството Гендович им е останало най-доходното здание - "Бамбука" до Народния театър.
цитирай
32. templar - когато искам да ядосам жена ми
08.08.2008 14:37
и казвам, че навремето бях малко нещо харесал "баронеса" Гендович, (учеше в 20-то в горния клас), барем зестра щях да прибера, а не 2 родопски китеника... :)
цитирай
33. luben - Тези
09.08.2008 16:42
разделения са доста условни. Точно до нас (района на пл. Гарибалди) са наследниците на един от големите печатари. В нашето квартал (най-общо казано - ако гледаме "тази ос Раковски-големите 5 кьошета" - навремето бяха известни само малките :) ) са живели Яворов, Славейков, д-р Кръстев, Багряна, Б. Пенев, С. Радев... какво да изреждам още :) През 2-3 сгради беше и А. Далчев... Преди 3-4 месеца изрових от архивите снимка с автограф на Сава Огнянов :)

Мда. Интересно. Второто и третото поколение :)
цитирай
34. анонимен - И какво лошо има в разделението?! ...
09.08.2008 19:28
И какво лошо има в разделението?! Именно, нищо - дори го намирам за много уместно. Фактът, че го е имало преди тук, а освен това го има и в цял свят говори за неговата уместност. Ние всички не сме равни и никога няма да бъдем, както някой партии се опитваха, а и все още се опитват да го прокламират по конгреси и "партита". Дори упоритите опити да станем равни и еднакви през последните 60 и няколко години само са задълбочили пропастта между "най-равните" и останалите "равни" и са причинили куп проблеми към днешна дата.
Аз лично харесвам сарказма и иронията в постовете ти, дори негативизЪма, който прочетен между редовете често носи много ясна рационална преценка, според мен. Вероятно, защото споделям това ти мислене.
Любимият ми пост е за "Гашняшката династия на Уйовичите" :)
С удоволствие те чета.
цитирай
35. ivoimv - негативизъм ЛИ?
09.08.2008 20:20
Той е обхванал и мен както през далечната 1989 и тогово се поизлекувах с илюзии сега няма такава фабрика!!!!!
Мислещи хора , съединявайте се ,белким измислим друга илюзия !!!!!!!
цитирай
36. анонимен - Лъчо
10.08.2008 22:08
Колега, прекалено си деликатен и дипломатичен, кухите кратуни трябва да се пукат, не да се галят. Не можеш да събудиш мъртвец с молитви, ако вярата ти не е бетон, а в дясната ръка не държиш факла ;)
цитирай
37. анонимен - +_
31.08.2008 19:11
замисли се за позитивизма,дето опита да излъчиш.
за негативизма-не си струва да мислиш.то е лесната работа.
то не опира до мисленето.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: templar
Категория: Политика
Прочетен: 3433207
Постинги: 428
Коментари: 2648
Гласове: 10558
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930